Ghid de supravietuit in Drumul Taberei (1) Ho si Min

Fara nici o modestie, eu cred ca Drumul Taberei este cel mai misto si mai verde cartier din Bucuresti. Poate un pic cam aglomerat, cu drumuri cam strimte pt nevoile noastre, dar merge. Macar la noi se respira mai in voie.

Ne gasim deci in vestul bucurestiului, mai bine zis un sud-vest-vest. Este incredibil de greu sa gasesti o harta a acestei portiuni de oras pe tot netu asta, asa ca o sa editez cind gasesc una ca acum nu mai am chef de cautat.

Drumul Taberei incepe de la Razoare, care e de fapt sensul giratoriu de linga restaurantul golden blitz (da, fix ala la care va ginditi). Contine blvd. Drumul Taberii si Timisoara si blvd 1 Mai (fost Compozitorilor) si multe strazi mari (Brasov, Sibiu) si si mai multe alei, aleiute si fundaturi; cartierul dureaza pina la Ghencea, Prelungirea Ghencea, cartierul ANL din capat, dinspre Militari-Valea Cascadelor si linia de tren care margineste dr taberei de militari. Apropo, din acest punct de vedere Plaza Romania e in Drumul Taberei, nu in Militari 😀

In general denumirile srazilor sunt fie vai (a argesului, a ialomitei, a oltului, a lui Mihai etc), fie dealuri (macinului), fie meserii (compozitori, romancieri), fie localitati (Brasov, Sibiu, Pascani, Calatis, Tg Neamt etc), fie alei (Arinis, Craiesti, Parva, Pravat etc etc astea-s cele mai multe).

Sunt mai multe zone, in ordine, dinspre centru spre periferie: Ho si Min, Orizont, 34, Compozitorilor, Moghioros (aici sunt si tigani), Poiana muntelui, Indiana, Materna etc (nici eu nu le stiu chiar pe toate, mai ales pe alea dinspre militari).

Zona Ho si Min.

Avem doua restaurante:

1. un bar-restaurant cu terasa Casa Myt, foarte simpatic si destul de dragut mai ales vara, unde se maninca bine, din pacate terasa e foate aproape de carosabil si e cam mult zgomot.

2. vestitul golden blitz situat chiar in intersectie, despre care nu am cuvinte intrucit nu am mers decit o data, cind era abia infiintat si nu mai tin minte nimic decit ca era o taranie fara margini. Banuiesc ca s-a schimbat mult intre timp 😀

Avem si internet cafe linga restaurantul 1. Exista farmacie si un minimarket (in care nu am intrat), chiosc de ziare in statie, pe trotuar. Trebuie sa ma interesez daca este non stop alimentar (banuiesc ca nu la vedere, dar printre blocuri te miri cite poti gasi). Mai scrieti si voi daca stiti.

                                        ***     va urma    ***

77 thoughts on “Ghid de supravietuit in Drumul Taberei (1) Ho si Min

  1. imi permit sa te contrazic intr-o privinta…dupa parerea mea, cel mai verde cartier si cu aerul cel mai respirabil este Primaverii si cred ca si Floreasca. 😀 Si este si foarte linsitit…prea linistit as spune. Daca iesi la o plimbare nocturna pe stradute nici nu poti sa vorbesti prea tare..pentru ce e prea liniste si ai toate sansele sa iasa la geam un pensionar somnoros sa te injure si sa te catalogheze drept derbedeu. Dezavantajul este ca si vecinii ajung sa te cunoasca foarte bine…si nu ma refer la vecinii din bloc…ci si la cei de pe strada ta si inca una in dreapta sau stanga. Spre exemplu, daca stau seara in bucatarie la o tigara si vorbesc cu cineva…pe un ton normal…vecinul din blocu de vis-a-vis o sa stie exact ce am discutat…cu lux de amanunte. Asta nu-i prea frumos ;))
    Daca as scrie un mic ghid de supravieturire pentru cartierul meu..elementul cheie ar trebi sa fie: cum sa inveti sa traiesti facand cat mai putin zgomot :))

  2. imi permit sa te contrazic intr-o privinta…dupa parerea mea, cel mai verde cartier si cu aerul cel mai respirabil este Primaverii si cred ca si Floreasca. 😀 Si este si foarte linsitit…prea linistit as spune. Daca iesi la o plimbare nocturna pe stradute nici nu poti sa vorbesti prea tare..pentru ce e prea liniste si ai toate sansele sa iasa la geam un pensionar somnoros sa te injure si sa te catalogheze drept derbedeu. Dezavantajul este ca si vecinii ajung sa te cunoasca foarte bine…si nu ma refer la vecinii din bloc…ci si la cei de pe strada ta si inca una in dreapta sau stanga. Spre exemplu, daca stau seara in bucatarie la o tigara si vorbesc cu cineva…pe un ton normal…vecinul din blocu de vis-a-vis o sa stie exact ce am discutat…cu lux de amanunte. Asta nu-i prea frumos ;))
    Daca as scrie un mic ghid de supravieturire pentru cartierul meu..elementul cheie ar trebi sa fie: cum sa inveti sa traiesti facand cat mai putin zgomot :))

  3. Da, in Floreasca stiu cum e, am prieten acolo. Frumos, intr-adevar, si acolo, dar linistea aia deplina si populatia de o anumita virsta ma foarte deprima…
    animatie, multi copii si plin de verde, cam asta ar vrea sa sublinieze dr taberei 🙂

  4. Da, in Floreasca stiu cum e, am prieten acolo. Frumos, intr-adevar, si acolo, dar linistea aia deplina si populatia de o anumita virsta ma foarte deprima…
    animatie, multi copii si plin de verde, cam asta ar vrea sa sublinieze dr taberei 🙂

  5. langa myt mai e o carciuma, se keama noroc si au si pizza! :)))))))))))))))) La Myt n-au! 😀

  6. langa myt mai e o carciuma, se keama noroc si au si pizza! :)))))))))))))))) La Myt n-au! 😀

  7. eu stiam ca ho si min e numele vechi pt razoare. patric zice ca e spre drumul sarii. acum cica e gaina. pana la urma…?!

  8. ho si min era mai mare ca zona decit e acum razoare. razoare se cheama acuma numai intersectia, unde e biserica, restu zonei are nume diferite in functie de strada: dr sarii incepe din razoare, dr taberei/gaina tot de acolo, geniului, timisoara, trafic greu la fel. E mai greu de explicat decit de cunoscut, fiind vorba de citeva zeci de metri, totusi 🙂

  9. ho si min era mai mare ca zona decit e acum razoare. razoare se cheama acuma numai intersectia, unde e biserica, restu zonei are nume diferite in functie de strada: dr sarii incepe din razoare, dr taberei/gaina tot de acolo, geniului, timisoara, trafic greu la fel. E mai greu de explicat decit de cunoscut, fiind vorba de citeva zeci de metri, totusi 🙂

  10. adi, ne confunzi: aia cu ciinele e karioka, io sunt andreanum si sunt aia fara ciine (si care a avut pisici).
    korova (ultima treime a blogului) se abtine de la subiectu ciini :))))))
    sa vad siameza si mai discutam :p

  11. adi, ne confunzi: aia cu ciinele e karioka, io sunt andreanum si sunt aia fara ciine (si care a avut pisici).
    korova (ultima treime a blogului) se abtine de la subiectu ciini :))))))
    sa vad siameza si mai discutam :p

  12. @adi: absolut haita!
    altfel fetele cuminti si-o iau de la FTL RL si noi nu vrem asta 😀

  13. @adi: absolut haita!
    altfel fetele cuminti si-o iau de la FTL RL si noi nu vrem asta 😀

  14. e vorba despre cartiere “normale”, primaverii si floreasca sunt cartiere de securisti, misto ce-i drept dar tot de securisti raman

  15. e vorba despre cartiere “normale”, primaverii si floreasca sunt cartiere de securisti, misto ce-i drept dar tot de securisti raman

  16. ….loooooooooool, si vecini celebri locuiesc la Ho si Min..alde ..Ionut Dolanescu cu sotzia, fata sotziei si…catelul:)))))))))))

  17. de ceva vreme si eu (b.c) supravietuiesc in drumul taberei(compozitorilor – zona bcr)…sufar de lipsa de metrou, ma bucur de liniste ( la mine in bloc dupa mutarea mea s-a reusit coborarea mediei de varsta la 92 de ani),si spun ca per total e bine caci “e” si magazine…diverse chiar!

  18. de ceva vreme si eu (b.c) supravietuiesc in drumul taberei(compozitorilor – zona bcr)…sufar de lipsa de metrou, ma bucur de liniste ( la mine in bloc dupa mutarea mea s-a reusit coborarea mediei de varsta la 92 de ani),si spun ca per total e bine caci “e” si magazine…diverse chiar!

  19. bogdane, tu esti una din vocile cartierului, deci, intrucit imi mai fac de lucru cu guerrilla in casti pe drumurile cartierului.
    miley, vezi, cind ziceam ca ast cartier are surprize in tolba, nu credeai; avem mall, stadion, multe circiumi si bodegi, anl, fabrici, farmacii, deci ne iese cultura de toate felurile prin piele. Suntem tari, ce dracu sa mai zic 😀

  20. bogdane, tu esti una din vocile cartierului, deci, intrucit imi mai fac de lucru cu guerrilla in casti pe drumurile cartierului.
    miley, vezi, cind ziceam ca ast cartier are surprize in tolba, nu credeai; avem mall, stadion, multe circiumi si bodegi, anl, fabrici, farmacii, deci ne iese cultura de toate felurile prin piele. Suntem tari, ce dracu sa mai zic 😀

  21. Bai, nu ma mai speriati ca tre’ sa ma duc zilele astea sa-mi innoiesc buletinu’!
    Police brutality!Police brutality!
    Acu’ pe bune, jos cu statul si cu institutiile lui oprimante! Doamna, pot sa injur politia romana pe blog? (mi s-a intamplat vineri un act de abuz ingrozitor in urma caruia trec de partea convingerilor dvs liberalist extremiste!iti zic pe ym, e mai sigur).

  22. Bai, nu ma mai speriati ca tre’ sa ma duc zilele astea sa-mi innoiesc buletinu’!
    Police brutality!Police brutality!
    Acu’ pe bune, jos cu statul si cu institutiile lui oprimante! Doamna, pot sa injur politia romana pe blog? (mi s-a intamplat vineri un act de abuz ingrozitor in urma caruia trec de partea convingerilor dvs liberalist extremiste!iti zic pe ym, e mai sigur).

  23. revin…astia vor pielea de pe mine cu chiria…drumul taberei vrea sa ma usuce de bani…nu stiu ce sa ma mai fac, ufff….e groasa rau…studentimea a urcat scorurile urat rau anul asta 😦 CAUT GARSONIERA! :)) save me!

  24. revin…astia vor pielea de pe mine cu chiria…drumul taberei vrea sa ma usuce de bani…nu stiu ce sa ma mai fac, ufff….e groasa rau…studentimea a urcat scorurile urat rau anul asta 😦 CAUT GARSONIERA! :)) save me!

  25. da, recunosc, e f scumpa chiria aci… Esti al 3-lea in ultima saptamina de care aud ca isi cauta chirie mai ieftina. Daca aflu ceva, dau de veste.

  26. da, recunosc, e f scumpa chiria aci… Esti al 3-lea in ultima saptamina de care aud ca isi cauta chirie mai ieftina. Daca aflu ceva, dau de veste.

  27. vreo 200 auzisem, dar depinde de zona. Plaza e scumpa (peste 200-250), Favorit e scump, pe la Poiana Muntelui (parc) e scump. Restu, alea de printre blocuri, sunt mai ieftine.

  28. vreo 200 auzisem, dar depinde de zona. Plaza e scumpa (peste 200-250), Favorit e scump, pe la Poiana Muntelui (parc) e scump. Restu, alea de printre blocuri, sunt mai ieftine.

  29. Hai bai, ca 200 mi se pare chiar ieftin. Io stiu pe un cunoscut care n-a gasit sub 300 nimic, timp de o luna, citind o gramada de ziare pe zi si sunand la zeci de agentii. Pana la urma a gasit la Gorjului (care nici macar nu e in mirificul Drumul Taberei, ci in detestatul Militari) cu 250 de euro si-a zis saru’ mana…

  30. Hai bai, ca 200 mi se pare chiar ieftin. Io stiu pe un cunoscut care n-a gasit sub 300 nimic, timp de o luna, citind o gramada de ziare pe zi si sunand la zeci de agentii. Pana la urma a gasit la Gorjului (care nici macar nu e in mirificul Drumul Taberei, ci in detestatul Militari) cu 250 de euro si-a zis saru’ mana…

  31. tind sa cred ca estimarea lui Liviu e mai precisa. asta nu pentru ca l-am vazut in poze pe tot ternetu de cand cu citania de la TVR (:)) ci pentru ca il stiu mai preocupat de exactitatea informatiilor

    sunt singurul care simteste o unda de ironie la adresa Dr Taberii 😉

  32. tind sa cred ca estimarea lui Liviu e mai precisa. asta nu pentru ca l-am vazut in poze pe tot ternetu de cand cu citania de la TVR (:)) ci pentru ca il stiu mai preocupat de exactitatea informatiilor

    sunt singurul care simteste o unda de ironie la adresa Dr Taberii 😉

  33. ahaaaa, deci io nu dau informatii exacte, da? Mbine, tech, las ca pun io mina pe dumneata 😀

  34. ahaaaa, deci io nu dau informatii exacte, da? Mbine, tech, las ca pun io mina pe dumneata 😀

  35. ce zici tu de 200-250…??? POVESTI! Eu vreau sa plec pt ca-mi cere 300 dar la anunturi sub 350 gasesc cu greu…Uffff! CE MA FAC?????

  36. ce zici tu de 200-250…??? POVESTI! Eu vreau sa plec pt ca-mi cere 300 dar la anunturi sub 350 gasesc cu greu…Uffff! CE MA FAC?????

  37. nu era Ho CHI Min, actualul Locotent Nicolae Gaina ? 😀
    eh.. sunt destule non-stop’uri alimentare..in zona Indiana e si’o fabrica de paine deschisa non stop 🙂
    cu metroul, se tot anunta c’ar aparea in 2012..

  38. nu era Ho CHI Min, actualul Locotent Nicolae Gaina ? 😀
    eh.. sunt destule non-stop’uri alimentare..in zona Indiana e si’o fabrica de paine deschisa non stop 🙂
    cu metroul, se tot anunta c’ar aparea in 2012..

  39. ba da, dar noi i-am romanizat numele: Ho si Minh. Parca erau doi, nu? In romana, frate, ca doar nu suntem chinezi 😀

  40. ba da, dar noi i-am romanizat numele: Ho si Minh. Parca erau doi, nu? In romana, frate, ca doar nu suntem chinezi 😀

  41. nu stiu in ce stare mai e “drumu tarabei” (cum ii spuneam noi cind eram studenti), n-am avut drum pe acolo, dar, cind am fost in concediu in tara, am fost nevoit sa trec prin titan, pe la niste veri. era sa ma buseasca plinsul cind am ajuns in zona (eu sint mai emotiv din fire si ma afecteaza emotional peisajele de genul respectiv :)), noroc ca am gasit intrarea pe autostrada soarelui pina sa apuc sa-mi smiorcai nasul de doua ori. doamna tractorist ar fi dorit sa viziteze un pic bucurestiul, dar a renuntat urgent dupa ce am stat blocati vreo ora intre piata romana si eva.

  42. nu stiu in ce stare mai e “drumu tarabei” (cum ii spuneam noi cind eram studenti), n-am avut drum pe acolo, dar, cind am fost in concediu in tara, am fost nevoit sa trec prin titan, pe la niste veri. era sa ma buseasca plinsul cind am ajuns in zona (eu sint mai emotiv din fire si ma afecteaza emotional peisajele de genul respectiv :)), noroc ca am gasit intrarea pe autostrada soarelui pina sa apuc sa-mi smiorcai nasul de doua ori. doamna tractorist ar fi dorit sa viziteze un pic bucurestiul, dar a renuntat urgent dupa ce am stat blocati vreo ora intre piata romana si eva.

  43. Este acelasi Bucuresti de acum 18 ani, numai ca s-au mai acoperit fatadele cu mash-uri de reclame. Asta in loc de zugraveala, reparat tencuiala si curatenie. Desigur, au inflorit si cladirile de 100 de metri, cum este aia de linga catedrala catolica, cum e sediul ala de banca de la piata Charles de Gaule, cum e alea din Piata Victoriei si mai sunt. Nu zic, e ok, sa se faca, doar ca ar fi foarte frumos sa se urmeze un anume plan urbanistic, astfel ca o cladire sa nu arate ca o pula erecta printre fire de par scurt si cret. Daca se poate. Dar nu prea se poate.

    Cine zicea ca daca vrea edilul sef sa planteze un zgirie nor intii trinteste un monoment gen teapa’n’nor, ca sa se inalte PUZ-ul, pt ca apoi sa se faca magaoaia? Nu mai stiu, dar cred ca asa e.

  44. Este acelasi Bucuresti de acum 18 ani, numai ca s-au mai acoperit fatadele cu mash-uri de reclame. Asta in loc de zugraveala, reparat tencuiala si curatenie. Desigur, au inflorit si cladirile de 100 de metri, cum este aia de linga catedrala catolica, cum e sediul ala de banca de la piata Charles de Gaule, cum e alea din Piata Victoriei si mai sunt. Nu zic, e ok, sa se faca, doar ca ar fi foarte frumos sa se urmeze un anume plan urbanistic, astfel ca o cladire sa nu arate ca o pula erecta printre fire de par scurt si cret. Daca se poate. Dar nu prea se poate.

    Cine zicea ca daca vrea edilul sef sa planteze un zgirie nor intii trinteste un monoment gen teapa’n’nor, ca sa se inalte PUZ-ul, pt ca apoi sa se faca magaoaia? Nu mai stiu, dar cred ca asa e.

  45. eu mi-as dori sa fie si cel mai curat. cred ca e fruntas pe cartiere la capitolul asta, dar jeg si noroi si hirtii si peturi tot sunt dese pe aci. Nici nu vreau sa ma gindesc cum o fi in ferentari unde masian de gunoi nu intra, ca n-are “contract”

  46. eu mi-as dori sa fie si cel mai curat. cred ca e fruntas pe cartiere la capitolul asta, dar jeg si noroi si hirtii si peturi tot sunt dese pe aci. Nici nu vreau sa ma gindesc cum o fi in ferentari unde masian de gunoi nu intra, ca n-are “contract”

  47. Știe cineva cine a fost locotenent aviator Nicolae Găină? Am căutat tot internetul si nu am găsit nimic referitor la cine a fost. E absurd, după părerea mea, ca primăria să dea nume la o stradă/ stație ratb și să nu găsești măcar o referință la cine a fost și ce a făcut

  48. Si eu am cautat acelasi lucru si am dat peste postarea ta. O sa pun intrebarea pe un forum de istorie, poate reusesc sa primesc acolo un raspuns.

Leave a Reply

