zmeu pe sosea, iepuras pe alee

Cam asa s-ar putea descrie prestatia mea soferistica de astazi. Pe drumurile principale merg fara probleme, schimb vitezele, acord prioritate, opresc la semafoare, semnalizez, cotesc cu gratie alea alea. E, da cind ma bagi pe stradute sunt ca evreul cind trebe sa dea rest in firfirei: greseste mereu la calcule, obisnuit sa numere numai bancnote care se termina in 0. E, azi mi-a dat si mie cu zecimale.

Dumnezeu a lasat ca eu sa locuiesc intr-un cartier in care strada principala e una, iar aleile sunt cu zecile. Daca o intersectie de strazi am priceput cum se abordeaza, la intersectie de 3 alei unde doua benzi exista doar in teorie, fiindca masinile parcate ocupa 3/4 din ele, mi-a dat cu zecimale.

Zeci de masini din toate sensurile, gramezi de scoleri de-ai mei cu gindacei de masini, femei grabite in ditamai huidumele de masini… haosul acolo se defineste, credeti-ma. E, si luata la bani marunti, eu, vitezomanul Gica fara frica, am simtit ca mi se contracta toti muschii si… m-am blocat. M-am blocat cum se blocheaza mimii cind iau pozitia inghetat. M-am asezat in mijlocul aleii, am frinat, am oprit motorul si am stat. In mijlocul strazii, fratilor! Instructorul sa faca infarct: ma da de ce te-ai oprit? Daca as fi avut vreo explicatie, nu ma opream, asa ca am ridicat din umeri. Ma da nu pornesti? A, ba desigur, pornesc, mai ales ca in spatele meu se mai gaseau inca doua masini de scolari. Am pornit, m-am concentrat si pe urmatoarele 20 de alei am mers, zic eu, fiindca instructorul amutise intre timp de uimire, acceptabil. Mai ieseam in strazi, imi mai revenea self esteemu’, iar intram pe alei, iar imi simteam stomacul in git.

Si uite asa, dai-dai si hai-hai, am reusit, pina la final, sa fac fata si zilei asteia. M-am stresat de trei ori mai mult decit in oricare alta zi, dar deh… azi n-am simtit deloc masina cum mi se intimplase ieri. Incep sa cred ca unii oameni chiar nu au chemare catre condus, nu reusesc sa fie una cu masina. Sper sa nu fiu unul dintre ei. Amin.

Incurajati-ma. Sau dimpotriva.

Advertisements

7 thoughts on “zmeu pe sosea, iepuras pe alee

  1. asta cu opritul si blocatul aleii nu e nici o problema, la stambul se practica fara nici o apasare sau regret. deci tu conduci grabit inspre servici, ai intirziat deja si faci slalom pe alei, cu 50 de km pe ora, printre masini parcate aleator pe dreapta si pe stinga. la un moment dat, te infunzi intr-un microbuz cit mai lat, oprit exact in centrul aleii, si din care se descarca sau in care se incarca diverse cutii, mobila, biciclete, piese auto, candelabre sau tavi cu baclavale. din moment ce in spatele tau s-au strins deja alti cinci-sase indivizi care, si ei, intirzie la servici, nu-ti ramine decit sa dai cd playerul mai tare, sa lasi scaunul pe spate si sa te relaxezi 10-15 minute, ca doar n-o fi foc. citeodata se intimpla ca microbuzul sa plece pe nepregatite, adica mai devreme decit deschizi tu ochii, dar asta nu-i o problema, ceilalti intirziati au grija sa te anunte cu claxoane stridente/prelungite sau cu diverse formule din care reiese destul de clar ca nu-ti impartasesc detasarea (cum ar fi arhicunoscutul “sictir!”). deci stati linistiti, daca cineva turbeaza din cauza ca i-ati blocat drumul, nu sinteti voi aceia. iar daca va blocheaza cineva drumul, trebuie sa aratati, FARA EXCEPTIE, ca nu va pasa, ca dispuneti de tot timpul din lume si ca, oricum, voi ati iesit din casa numai fiindca va plictiseati teribil. in acelasi timp, prefaceti-va interesati de evolutia evenimentelor care se petrec in fata voastra (fara a bate darabana pe volan sau afisind vreo grimasa tradatoare). daca sinteti chiar primul din sirul de masini blocate este complet interzisa folosirea claxonului (studiile efectuate in ultimii 5 ani pe un lot aproape infinit de soferi au revelat faptul ca folosirea claxonului duce la dublarea – iar in unele cazuri chiar la triplarea – timpului de asteptare). toata teoria pleaca de la premisa ca, fiind incadrat in cimpul muncii, se presupune ca stiti sa mimati interesul; rezultatul? dupa un timp, cel care va blocheaza drumul va deveni suspicios in fata interesului vostru desantzat, va realiza ca nu a obtinut efectul scontat sau, mai grav, ca i se incarca flagrant dreptul la intimitate si va incerca sa grabeasca lucrurile sau, in unele cazuri, chiar va parasi rapid locul faptei, cu coada intre picioarele din spate sau de-a dreptul scandalizat (functie de senzatia pe care ati reusit sa i-o treziti). si mai umilitor pentru el ar fi sa va dati jos din masina si sa va oferiti ajutorul; asta il va ingrijora de-a binelea si va cauta sa paraseasca zona la modul urgent, stiut (si verificat) fiind faptul ca un om normal la cap n-ar face asta. este foarte important sa nu fraternizati cu cei din spatele vostru, care, neintelegind ce se intimpla sau fiind, pur si simplu, idioti, claxoneaza ca disperatii si vocifereaza scandalizati ca o ceata de pinguini parasutati in kalahari. in acest caz extrem este indicat sa faceti un semn impaciuitor catre cel care a blocat aleea, ca si cum i-ati zice sa-si vada de ale sale linistit pentru ca nu deranjeaza pe nimeni, apoi sa aratati inspre spate cu degetul mare si sa va atingeti in mod repetat timpla dreapta cu aratatorul aceleiasi miini (atentie, cei din spate nu au voie sa vada gestul asta!). serenitatea afisata de dumneavoastra va intari relatia mutuala de simpatie cu soferul microbuzului, ii va da incredere in sine si, in unele cazuri (fericite), va sfirsi cu o sfinta bataie administrata de ceilalti intirziati soferului prea increzator in ceilalti participanti la trafic. si nu e minunat ca tocmai voi ati initiat treaba asta, numai prin miscarea a doar doua degete?

  2. O sa reusesti sa fii una cu masina si pe alei; daca sentimentul asta minunat s-a intimplat pe bulevarde, e clar ca ai chemare. Mai mult, daca reusesti sa te infigi fara ezitari printr-un spatiu cu citiva centimetri mai lat decit matizul, urmatorul gest de bun simt ar fi sa-i dai brinci instructorului de pe scaunul din dreapta, ca deja ocupa inutil spatiul πŸ™‚
    Nu trebuie luata literal, dar e o incurajare, da πŸ™‚

  3. Deci io te sustin foarte tare! Dupa cum spuneam, abia astept sa am masinika! πŸ˜›

  4. pe alei zic sa incerci cu o trotineta, sa vedem daca o “simti”… πŸ™‚
    daca te consoleaza cu ceva, soferi cu multi ani in spate simt furnicaturi cand intra prin labirintul din drumul taberei, asa ca n-ai de ce sa-ti faci probleme…

  5. vai, mihai, nu ma cunosti: cind am frinat si oprit motorul de la cheie am avut o viteza de n-aveai unde sa te mai bagi peste mine. Mi s-a reprosat ca nu am bagat-o si-n viteza si sa trag frina de mina, macar o oprire cumsecade sa fi facut πŸ˜€

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s