Sa ciocnim

Sa ridicam paharul pentru clovn, pentru mim, pentru gigantul burtos din colt cu o bila de plumb bine ancorata de picior. Sa ciocnim pentru vames, pentru batranul cu barca, pentru baba fara dinti careia-i sticlesc ochii la fiecare metal lustruit. Sa cantam pentru depravat, pentru bubos, pentru impielitat, sa lingem urdorile lasate in urma de vlastarele maniei in metabolismul lor accelerat. Sa scandam numele blestemate ale iubitilor conducatori, si al sotiilor lor, si al amantelor lor, si eventual al animalelor lor de companie. Sa ne prostram in fata statuii Virtutii cu mainile rupte, cu nasul spart, cu ochii goi si cu diadema plina de dejectii corozive, sanii decupati de mana ultimului val de vandali, picioarele galbene de la urina tuturor tinerilor reactionari, bautorilor de bere si posesori de dorinte antisociale. Este ceea ce este, o lume a prieteniilor ciobite precum portelanul bunicii in care om se tine cu om de mana pentru un vals al picioarelor stalcite. O lume a adunaturii de obiecte care se redistribuie prin prestidigitatie, a partidului monedei de schimb si a monedei de schimb a partidului. O lume de tuci. O lume de gazi. O lume de bazi. O lume de esti. O….lume de esti sa ciocnim asadar pentru tine, pentru menstruatia ta sclipitoare numita belsug, sa ne infruptam din coarnele abundentei si din coarnele dracului care ne mana in trafic cu un zambet de bou care a crescut colti de mistret si gheare de urs. Oameni mici, creiere bete, innecate in sosurile rancede ale furiei si renegarii invataturii primordiale de om, depozitar de iubire, altruism si respect reciproc. Scuip pe toate astea, sunt bautorul cucutei si-al urii, egoist pana in varful degetelor innegrite de atata zgarmat in pamant dupa inocenta’i, si imi permit sa afirm ca nu va respect. Va sufar. Sa ciocnim pentru prost, pentru beteag si pentru ciungul a carui mana a facut o familie de viermi fericita vreun an. Sa ciocnim pentru cel caruia-i pute gura, ii pute capul, ii pute buricul pe care si-l freaca sistemic de fiecare data cand, precum larva Leviathanului, a mai inghitit un dumicat de invidie, transpirat si paros, bacteria suprema pentru inca un schimb de remarci pestilente. Sa ciocnim pentru toate femeile demente, dezbracate de orice atractie care se injecteaza perpetuu cu nevoia de colac de salvare, si de mana care sa le dea, si de pumnul care sa le iubeasca. Pentru fetele nubile si pentru batranele senile sa ridicam din nou un pahar in care-am picurat, cu dragoste, laudanum nu pentru alta decat pentru a le mai colora un pic obrajii scofalciti de cat ne-au iubit, cat ne-au hranit, magistrii paraziti ocupati mai mereu sa-si struneasca intestinul, sa-si priveasca reflexia in balti si sa se minta din nou si din nou ca au un destin, iar destinul lor e unic. Destinele noastre seamana prin aceea ca sunt unice. Sa ciocnim pentru asta. Pentru destin. Pentru soarta. Pentru Moira si Kharma si pentru zeul Chronos mancatorul de copii. Unde mi-e secera? Unde-i a ta? Maine poimaine pe intuneric ai sa ma prinzi ocupat cu sinuciderea firii s-ai sa-mi tai abdomenul asteptand ca din el or sa cada monezile promise. Daca toti inghitim aceiasi bolovani care sa ne tina cu picioarele pe pamant, genunchii in tarana, sa ciocnim dara. Nesatui suntem, sa ciocnim pentru clovn, pentru circarul cu mustata si pentru imblanzitorul de lei cel fara de fata, cu un ochi de sticla si nasul de os, care inca mai lacrama cand vede un tigru cum trece prin cercul de foc. De parca si-ar fi dorit. Artificiul ultim e sa convingi un tigru ca si-a dorit sa sara prin cercul de foc pentru aplauzele gusatilor din audienta.

Am sa ciocnesc pentru tine, care inca mai citesti. Am sa ciocnesc pentru nivelul tau intelectual deosebit. Am sa ciocnesc pentru succesul pe care l-ai avut pana acum in viata, pentru spiritul tau dedicat, pentru grijile carora le-ai facut fata si pentru cele pe care le-ai evitat. Pentru bataia de inima in plus pe care o ai cand te uiti la binele dimprejur, si pentru usurinta cu care te speli pe maini de rele. Pentru aerul curat pe care-l respiri in centimetrul tau patrat de intimitate, si pentru ordinea interioara dintr-a ta minte bine ascunsa sub o calvarie groasa, rezistenta, calita in toate acele dati in care te-ai dat cu capul de pragul desus. Nu degeaba a fost pus acolo, nu degeaba cand te uiti uneori esti precum Carpatii de curbura, si-ti cutreiera elemente imune prin peretii aortici, si chiar de-ai sa mori tanar si cu sufletul gol eu tot voi ciocni pentru tine pentru ca stiu, pentru ca simt ca memoria fiintei tale netrebnice pret de o secunda iti va usura calvarul anonimatului. Am sa-ti fiu un fel de Iuda si-ai sa-mi fii un fel de Iisus. Ai sa-mi predici si-ai sa-mi inmultesti painile si pestii iar eu am sa te vand pentru modica suma de 30 de arginti. Dar mai inainte, hai sa ciocnim, nu zici? E un vin stors special pentru ziua de azi, ziua mimilor si a fariseilor, si-a vamesilor si-a bestiilor, ziua curvelor rasculate si a corpurilor dezmembrate in care eu m-am hotarat sa mi te supun, sa-ti spal picioarele si sa-ti fiu sclav. Indoaie-te vointei mele, Stapane, si lasa-ma sa-ti servesc, ha ha ha, din umbra maretiei tale am sa prosper si-n umbra maretiei tale voi fi buruiana care rezista pan’la sfarsitul zilelor dar deocamdata tu nu stii, sa ciocnim stejarul meu verde, scorusul meu cu frunza neteda intr-un fel sau altul maine am sa-ti devin secure dar azi e azi. De-o fi apa, de-o fi seva, de-o fi samanta cea pe care o bem sa nu te indoiesti ca in fapt suntem nemuritori.

G.

Leave a Reply

