te parchez de nu te vezi

Astazi, ora de predare: parcarea laterala cu spatele. Adica aia care nu-i iese lui alexandru

Ca sa nu uit cumva pina miine cum se face, o sa expun aci intreaga procedura, poate se inspira si altii care nu reusesc sa o (mai) faca dupa ce si-au luat examenul.

Bun. Daca aveti matiz o sa va iasa, daca nu ma cam indoiesc.Acuma eu eram atoatestiutorul si va impartasesc din vasta mea stiinta, cu superioritate si emfaza.

Alegeti locul in care vreti sa ba bagati masina. Nu va zgirciti, alegeti unul mai mare decit masina voastra.

Pasul 1: asezati-va paralel cu masina in spatele careia doriti sa va parcati. Reper 1: Ai grija ca tu sa fii exact in dreptul geamului masinii paralele. Stop. Indreapta volanul. Baga in marche arriere.

Pasul 2. Te asiguri ca din spate nu vine nimic pe banda ta, sau e departe. Da-i usor cu spatele, doar din ambreiaj, cu piciorul drept deasupra frinei. Apesi ambreiajul ca sa frinezi, ridici ca sa accelerezi. Reper 2: in geamul din dreapta spate trebuie sa vezi capatul masinii paralele, cam la o palma de marginea din spate. Stop. Ramai in marche arriere. Pare greoi, dar numai din cauza exprimarilor mele deficitare.

Pasul 3. Ia de volan dreapta maxim dreapta. Asigura-te ca din spate nu vine nimic pe banda ta, pt ca botul masinii tale va ocupa cam jumatate de banda si n-ar fi bine ca cineva sa vrea sa ocupe exact jumatatea asta. Ridici piciorul de pe ambreiaj si te uiti in oglinda din spate, da-i usurel pina cind masina ta face cu masina reper un unghi de 45 de grade. Verifica in oglinda retrovisoare si in aia laterala daca ai facut unghiul. Daca da, treci la pasul urmator:

Pasul 4: Da-i in spate pina ajungi la reperul 3: in coltul dreapta jos al parbrizului tau sa ai stopul din stinga al masinii din fata. Stop.

Pasul 5. Fa doua intoarceri de volan spre stinga. Ia-ti ca reper semnul de claxon de pe volan, ca sa nu rotesti mai mult decit trebuie. Prima rotire e cind ajunge semnul la locul lui, sus, a doua cind ajunge din nou sus. Stop. Ridica ambreiajul ca sa asezi masina in spatiul de parcare. O sa ai surpriza sa constati ca esti paralel cu bordura. Ca sa stii unde sa te opresti te uiti in retrovizoare.

Pasul 6. Indreapta rotile, opreste masina, trage frina de mina etc etc ca de aci stiti deja, doar toti aveti carnete, eu am doar know how-ul teoretic :D.

Advertisements

26 thoughts on “te parchez de nu te vezi

  1. bai voi stiti ce greu e sa desenezi in paint? ia sa nu va mai aud cu calitatea picturilor mele. Va rog foarte important!

  2. bre, asta mi se pare exces de zel. procedura de mai sus se aplica oricarei masini in afara de matiz, pe care e suficient sa-l opresti in dreptul locului de parcare (vezi regula celor doua palme, de mai jos) si sa-l impingi lateral inspre bordura. ce naiba te invata instructorul ala al tau?

    parcarea laterala a matizului (regula celor doua palme):

    1. opresti matizul in paralel cu locul de parcare (poti sa tragi si frina de mina, nu are nici un efect asupra procedurii)
    2. te asiguri ca exista cel putin distanta de o palma intre bara din fata a matizului si bara din spate a vehicolului din fata si, similar, intre bara din spate a matizului si bara din fata a vehicolului din spate
    3. cu spatele inspre axul soselei (si fata inspre bordura), exact la mijlocul portierei soferului si la o palma de marginea de jos (unde-i centrul de greutate al matizului) se aplica un bobirnac (nu conteaza cit de tare, pentru ca bordura va impiedica oricum urcarea pe trotuar, dar e bine sa fiti ponderati)
    4. verifici alinierea matizului cu bordura (daca e necesar, se pot aplica mici corectii prin lovirea usoara cu brelocul)
    5. iesirea se face similar, cu precizarea ca bobirnacul se aplica in portiera pasagerului din dreapta soferului, cu cel mult jumatate din taria necesara pentru parcare (altfel il gasiti oprit in bordura de pe partea opusa a soselei)

  3. mi se pare de un rautacizm extrem ceea ce spui tu mai sus. Cred ca rutina conducerii unui tractor te afecteaza. O sa ma sfatuiesc si cu mutunake, dar cred ca mai mult ca sigur ai nevoie de un concediu in care sa conduci masini sub 7 tone. Crede-ma, si eu cind am variat nitel cu mazda 6 sport am simtit ca viata are alt gust. 😀

  4. bre, nu e rautacism, da’ nu mi pare normal sa se aplice aceleasi reguli cind iti atirni pisica de ieslea armasarilor, la intrarea in saloon. 🙂

  5. se stie ca in fluide (cum aerul) pozitia volanului nu are efect. deci, nu. parerea mea.

  6. daaaa. Si stii care e cea mai tare faza? ca dupa ce am terminat de pus benzina si am platit si am pornit iar masina NU A MAI BINGANIT ICONITA AIA CU POMPA DE BENZINA de pe bord! Aproape instantaneu! Iti dai seama cit de tare sunt?

  7. da ce ma, io sunt toroaba sa nu stiu diferenta intre touch pad si computer de bord? Daca dadeam dublu click pe ea ma mai opream eu sa pun benzina mecanic de la pompa, mecanic, cu efort?

  8. Ii lipsteste doar o rotire de volan stanga intre pasul 4 si 5, da` in rest e super ok…
    Eu sunt mai vizuala si imi folosesc mai mult pozele decat explicatiile..
    Iar pentru rautaciosi….de ce nu exlicati si voi logic precum andreanum

  9. aa, pai astia nu-s rautaciosi, sunt doar invidiosi pe elocinta, talentul la desen si deosebitele mele calitati fizice 😀

    va dati seama ca nu am mai continuat cu scoala, ocupata fiind cu alte treburi. Va trebui s-o reiau, dar sa treaca zilele astea cu zapada.

  10. Incredibil, dar am revazut azi acest post. Ce frumos scriam, cita elocinta, ce exprimare deosebita. Nush daca mai sunt in stare sa scriu asa :))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s