arata-ne-am degetele

Astazi, cu ocazia anuntatei canicule, pe care eu si alti concitadini am luat-o-n serios, mi-a fost dat sa vad citeva dintre cele mai vomitive imagini din viata mea.

Eu agreez imagini cu matze intinse pe linga cadavre in putrefactie, nu am nici o problema sa admir viermi in miscare printre macaroane, nu-mi taie pofta de mincare un gindac infipt in piine, gasesc ca rimele sunt simpatice, dar sa-mi expui ochilor unghii negre, cu santuri pline de jeg, incarnate, taiate intr-o parte, strimb, neglijent, atasate de degete intre care se string fire de praf, musculitze, transpiratie si alte particule, care se amesteca fluid creind un mirobolant aspect de noroi!, apai deci sa-mi faci asa ceva inseamna sa vrei sa ma omori in chinurile hepatitei mecanice!

Astazi am vazut nu stiu cite perechi de astfel de unghii. Si daca la un cersetor sau batrin imbracat mai naspa nu ma uit din principiu, ca ma stiu cu ficatul simtitor, apai cind vaz cite o duduitza cu bluzita vaporoasa, pantalonasi albi de pescar cam la jumatatea coapselor, lasind sa i se vada minunea de pintec cam 80% si ma invaluie parfumul ei proaspat de Poisson de Dihor imi aduc aminte ca ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place. Dar cind ma uitam s-o admir in intreaga ei faptura, sa-mi iasa ochii ca la ochelarii de bilci caci am vazut oja rosie, ieftina, cojita de pe unghii, si parca insectute minuscule sapau intre cuticulele dinsei…mii de monstri precum aia care sapa in tartrul din toaleta parea ca se simt ca-n sinul lui Avraam intre firele de par de pe degetele domnitei! Insusi imparatul mustelor cred ca si-ar fi amanetat larvele ca sa-si ia pamint sub unghia respectivei!

Doamnelor si domnisoarelor, domnilor, sa stiti ca s-a inventat pedichiura. Pedichiura e acea procedura prin care unghiile sunt curatatem cuticulele taiate/aranjate, calciiele curatate, bataturile scoase. Pedichiura nu dauneaza sanatatii daca aveti propriile instrumente. Pedichiura nu e o rusine, nu e fitza, nu e scumpa. Pedichiurista stie sa faca din niste unghii gheboase, pline de ciuperci si striatii niste unghii uniforme, frumoase, aranjate, ordonate. NU ezitati. Va rog, va implor, ba unora chiar v-as da eu bani de-o sedinta de pedichiura.

Doamne, nici cind veneau de la sapa femeile rurale nu aratau la deshte mai rau ca bucurestencele astea aproape corporatiste, cu stroambe pe tzopi cui la 8 dimineata. Unde-s gumarii de-altdat’?

This entry was posted in andreanum, de plins, horror by andreanum. Bookmark the permalink.

About andreanum

Nascuta in anul in care Iggy Pop lansa albumul "The idiot" poate nu intimplator de sex feminin, de orientare liberal-salbatica "neinregimentata" politic, par lung, ochi verzi, 60 de kile, stingace, rid des, am tatuaj, nu beau bere, merg des la cinema si coclesc aurul. Gata, ati zis little biographical.

15 thoughts on “arata-ne-am degetele

  1. mai Liviu, si eu port excesiv si exclusiv papuci, slapi sau sandale decoltate si paradecoltate, dar sa moara ma-sa daca unghiile mele apuca sa prinda jeg sub ele. Sau daca intre degete apuca sa se faca glod. Sau daca vreodata am stat cu unghiile jumate cu oja si jumate jupuite… E praf? Cum ai ocazia te speli pe picioare, sau iti iei servtele umede (eu asa fac) si te cureti.

  2. Eh, io ma gandeam ca prin alte tari n-a fost nevoie sa-mi fac pantofii zile in sir. Si straluceau.
    Slapi n-am purtat inca anul asta, asa ca nu stiu despre degetele de la picioare (am uitat anii anteriori). Dar stiu ca dupa o zi in oras trebuie sa-mi curat degetele de la maini. Am ajuns sa-mi tai unghiile foarte scurt (chiar si pentru un barbat), desi mi se pare atat incomod cat si inestetic. Da’ e mai bine decat murdar…

    Ma rog, eu nu voiam sa gasesc o scuza nesimtirii, voiam doar sa ma plang de praf. πŸ™‚ (ia mergi tu prin zona Piata Sudului cu slapi vreme de 10 minute, mai vedem dup’aia cum e cu murdaria)

  3. Lasa mai ca si la mine in Aviatiei/Dr Taberei, zone pe care le strabat cu pasul zilnic, e praf de mi se lipeste de corp cind ies proaspat dusata din casa. Dar asa nu inseamna ca o sa umblu cu jegul pe mine numai fiindca e praf pe strada si ma murdaresc oricum.
    Si tocmai de-aia imi si iau slapi vara, cit mai simpli, pt ca in Herastrau, daca gasesc o cismea, imi si bag picioarele sub ea, si ma si racoresc si ma si curat de praf.

  4. Vorbim de lucruri diferite. Eu ma plang ca plec dimineata curat de acasa si ma intorc seara atat de murdar de zici ca lucrez pe santier si car BCA-uri cu carca cat e ziua de lunga. Tu te plangi ca unii pleaca de acasa gata murdari. Pe mine situatia asta ma atinge mai putin, murdaria altora mi-e vag indiferenta pentru ca nu prea am de-a face cu ea. Murdaria mea, la care ma obliga orasul-santier (al mesterului Manole, ca tot construim dar nu vom ispravi in veci), ma face sa ma gandesc in fiecare zi de ce dracului mai stau aici…

  5. da, e adevarat. Pe mine ma seaca si murdaria altora, pentru ca sunt obligata s-o vad, s-o miros, s-o simt, sa traiesc cu ea in spatii inchise 😦 Si asta zilnic.
    Si eu sunt furioasa ca plec dimineata curata si ma intorc seara cu negru la guler si cu ciorapii si pantofii prafuiti. Din fericire pot sa merg pe jos si intirzii intentionat mai mult la birou ca sa prind cit mai putin aglomeratie… d-astea. Pina o sa ma mut la tara si o sa cultiv cimpuri de lavanda πŸ™‚

  6. Hai sa facem teoria “nivelului 0”, cum imi place mie sa-i zic: suna pretentios dar e cat se poate de banala. Degeaba tzoala de firma pe tine, rimelul ce-ti face genele de-o mila marina, parfumu’ cat trei salarii medii si rujul cat unul jumate daca ti-e pielea nehidratata si plina de puncte de varii culori, daca ti-s dintii intristati de tartru, daca ai padure draga padure pe ici pe colo in zonele esentiale, daca nu ti-a intrat in reflex sa sari sub dus dimineata, daca ai sprancenele stufoase mai rau ca Albulescu etc.
    Si poate de aia la mine in baie am juma’ de metru πŸ˜€ de produse de curatare si intretinere si fix trei obiecte de fardat/pictat/mascuit.
    But maybe it’s just me…

  7. io nu folosesc mascara, fiindca am sensibilitate la ochi si ma inflamez de la caldura. Nici tus nu folosesc si foarte rar ma dau cu fond de ten. Folosesc un creion de ochi, dar nici ala zi de zi. In schimb nu pot fara crema de fata, crema de ochi si strugurel pt buze.

  8. nuuu, masca nu, ca m-am speriat o data de mi-a stat inima; uitasem de ea si m-am uitat involuntar in oglinda. am fugit ca la cutremur, spre cel mai apropiat post de politie, da’ n-am reusit sa prind nici un politzai sa-i zic despre aratarea din baia mea ca fugeau si ei de parca se uitasera si ei in oglinda mea. deci de atunci numa’ strugurel; imi place de mor, mai ales cu alune si o dushca sanatoasa de ultraviolet din serele paco rabanne.

Leave a Reply

