Hai Turcia!

ne place sa ne laudam ca noi i-am invatat pe turci sa joace fotbal. asa o fi, un rest de patriotism dublat de-o mindrie de neinteles (cei care cititi blogul nostru in mod curent veti intelege de ce ma exprim asa) ma impiedica sa neg. om fi fost noi profesori exceptionali sau ei elevi extrem de silitori? nu stiu. cert este ca, daca e asa, in mod sigur elevii si-au depasit cu mult invatatorul. cu toate acestea, turcii continua sa faca temenele in fata noastra: m-am plictisit eu sa tot aud de hagi si popescu, pe oriunde m-as duce, sau ce miracole a facut lucescu pentru fotbalul turc.

nu stiu daca or exista televizoare prin cluburile de barbut sau table de prin micul paris si nici prin bamboo sau mai stiu io pe unde isi petrece serile nationala noastra, dar sper ca macar unu-doi oficiali romani, suficient de treji la ora asta tirzie, sa fi urmarit meciul turciei cu croatia. pentru ca ar fi avut ce vedea. stiu, a fost un meci de uzura, anost pe alocuri; croatii au fost departe de ceea ce ne-au obisnuit cind i-au batut pe nemti, au fost parca un pic confuzi si fara vlaga, dar nu asta a decis meciul. croatii au avut destula vlaga sa inscrie cu trei minute inainte de cele 120, ale prelungirilor, aruncind in disperare un popor intreg. ceea ce a urmat dupa aceea, insa, trebuie predat la toate scolile sportive romanesti, dar tare ma tem ca nu mai avem profesori care sa stie vreo boaba din materia asta: turcia (a cita oara?) ne demonstreaza cum se poate cistiga un meci pierdut; ne demonstreaza cum trebuie luptat, cum trebuie pus inima la fiecare faza de joc, cum trebuie sa te mobilizezi si cum trebuie sa alergi mincind pamintul daca vrei sa fii recunoscut drept ceea ce te pretinzi a fi. si cum trebuie cistigat, cind tot, dar absolut tot, iti este potrivnic. de-a lungul intregii partide nu am vazut atitudini de superstar dublate de schimonoseli a neputinta, enervare sau mirare (a la mutu), nu am vazut nici maratonisti (a la banel) si nici strategii de joc ale mileniului 5 (a la pitzurca). am vazut doar o echipa unita, muncitoare, care tragea intotdeauna in aceeasi directie si care a aruncat pe teren ultimul strop de vlaga pentru a face o bucurie suporterilor. adica exact contrariul a ceea ce a facut echipa romaniei pina in momentul in care a parasit, cu coada intre picioare (dar cu nasul pe sus), competitia.

nu stiu daca ai nostri au priceput ceva din ce li s-a-ntimplat la campionatul asta. sincer, tare m-as mira sa fi inteles ceva. tot ceea ce stiu este ca, poate, n-ar fi rau sa trimitem niste iscoade in tabara turca, sa pricepem si noi pentru totdeauna cum dracu’ trebuie abordata si finalizata o lupta. nu de alta, dar s-ar putea sa ni se mai iveasca norocul porcesc sa ne mai calificam la vreo faza finala, ca asta, si chiar ca as da cu basca de pamint daca ne-am mai face de ris inca o data.

istanbulul vuieste cum n-a mai vuit de cind turcia a iesit pe locul trei la campionatul mondial. pot vedea artificiile care lumineaza bosforul, de la fereastra. se trag si focuri de arma, vad masini impodobite cu drapelul turcesc, vad oameni care cinta, danseaza si se bucura din tot sufletul. mai ca m-as duce si eu sa ma bucur de bucuria lor…

ce naiba ma retine, insa?

16 thoughts on “Hai Turcia!

  1. eu vazui meciu turcia-jermania de la pitesti, in holul unui hotel de pe centura (nu rideti ca va sparg). Deci vreau sa va zic ca sunt fan Turcia. Eu am tinut cu ei, nu finca tracto al nostru ar fi de-al lor, ci fiindca ei si spaniolii chiar mi-au placut la campionatul asta. Romanii au jucat prost, ca de obicei, si nu aveam absolut nici un dubiu ca nu vom trece de grupe. Bucuria romanilor ca s-a reusit egalul si sperantele desantate ca vreodata in viata noastra o sa batem olanda m-au binedispus maxim.
    sa traiasca turcii, merita sa se bucure, si nu doar pt fotbal.

  2. stiu ca p-aia cu indaratnicia ai zis-o la misto, asa ca imi permit sa adaug ca numai noi, romanii, in virtutea relaxarii mentale cu care ne-am obisnuit sa abordam/prelucram realitatea, ii numim incapatinati, cind, de fapt, ei sint doar perseverentzi. sint foarte multe lucruri de bine care se pot spune despre turci si, sincer, nici eu nu credeam asta pina nu m-am amestecat cu ei. as putea afirma acelasi lucru si despre arabi, dar mi-e ca iar fortzez akismetu’ sa traga din greu.

  3. eu imi aduc aminte de vara lui 2006. Am fost, cum bine stii, in Antalya, nu chiar in centru ca n-am fata, ci la vreo 20 de km, in Kemer, la un complex de sanatate.
    Dar, veniti fiind prin agentie, care intre timp a dedus obiceiurile cumparatoristice romanesti BPA (blana, piele, aur), am fost invitati inspre un loc din centrul vechi al orasului, unde printre altele am asistat si la atentatul cu bomba devenit intre timp celebru.
    Dupa aceasta lunga introducere: am aflat de la cei de la agentie ca turcii antalezi si-au propus (de capul lor sau cu ajutor de la centru), sa dea in folosinta cite un pasaj subteran pe an. Erau deja la al saptelea, cel de-al saselea fusese inaugurat cu citeva zile in urma. Bai si erau cam 45 de grade afara, bai si munceau turcii de sareau maiueurile pe ei, care cu pickhummere, care cu tirnacoape, care cu sape, sapaligi si utilaje electrificate. Am trecut la 9 dimineata, am mai trecut si pe la 12, in zilele urmatoare am trecut si spre seara, unu nu statea sprijinit in coada la o tigara, unu nu sorbea din petul de golden brau/stejar la 2 litri, unu nu se uita dupa turiste imbracate sumar care treceau grupuri-grupuri pe sub nasul lor.
    E, si de atunci parerea mea despre turci se schimba dramatic.

  4. lasa bre io, ca eram insotita de un domn bine si destul de plinutza la corp, dar se preumblau prin zona fete tinere, suple, de sub bluzele carora se citeau sutiene minuscule, cirduri-cirduri, etc etc.

  5. aveam si eu miturile mele, te rog nu da cu tesla-n ele…

    baietii aia antalezi trebuie ca n-aveau toate alea la ei, alfel nu se esplica

  6. buna ziua, as dori o adresa de mail la care sa va pot scrie catev ceva…… multumesc!!!

Leave a Reply

