V-oti fi intrebat

V-oti fi intrebat ce se intampla cu ritmul acesta de scriere. Pai sa ma dau si eu ocupat? Adevarul e ca suntem (relativ) ocupati cu o multime de trasnai. Eu de exemplu am de corectat un manuscris despre personalitatea obsesiv-compulsiva care i aproape gata, numa bine ce-am gatat un studiu pe cortizol, alalalt care e bebeu’ meu pe alcool tomna o primit aprobarea comisiei etice si momentan ma cam plimb. Si intre timp raman putine motive de contemplare, vestea foarte buna e ca m-am obisnuit in cele din urma sa tin o agenda cat de cat, pentru ca am devenit ingrozitor de uituc. Ceea ce va doresc si dumneavoastra. In rest toate bune si frumoase, sunt afundat pana in varful etmoidului in “Darwin’s Dangerous Idea” a lui Dan Dennett care ma gadila intr-un mod foarte placut, vorba lui Caragiale, nu la urechi la intelect din care cauza v-o sugerez cu multa caldura, si cel mai fain ar merge daca ati citi intai Geneza si-apoi Dennett, asa se pupa cel mai bine. Apropos, am uitat sa va zic ca am avut sansa incredibila sa-l vad pe viu pe domnia sa, poate cel mai important ganditor al vremurilor noastre? Dezbatubil, dezbatubil, de acord, dar mie-mi place asa ca imi permit sa fiu partinitor. Acest calaretz al Apocalipsei s-a aflat in urbe cu ocazia Institutului de Vara in Stiinte Cognitive la care ne-am furisat intr-o buna dupa-masa, fix in aceeasi perioada in care se desfasura si festivalul de jazz motiv pentru care mai ca era sa ratam o buna cina in traditie indiana. Si mai era si umed afara! Dennett e un tip impozant pe celuloid, daramite in realitate! Prezentarea-i a avut putine detalii noi, una dintre ele nefiind nici pe departe originala dar cumva mi-a penetrat calvaria, aceea ce “variante memetice salbatice”, o tema despre care poate-am sa va scriu cate ceva cand voi avea mai mult timp, nu ca acum cand imi ofer fix 10 minute sa termin si sa va las dracului balta, ca ceasul face tic-tac si inimioara mea la fel. Sunt placut surprins de raspunsul la articolul despre rugaciuni si amintiri, banuiesc ca ar trebui sa adastam un pic mai mult pe tema asta in care creca sunt relativ pe de’andoarselea fata de restul lumii, avand studii postuniversitare in “suicid asistat” si “eutanasie”? Sincer sa fiu, nu asta m-a interesat pe mine indeosebi desi mi-aduc aminte de un caz de cand eram jurnalist in care o britanica suferind de ALS faza terminala s-a dus la Haga sa-si ceara dreptul la moarte (era pe ventilatie asistata), si i-au dat voie, dar apoi Coroana Britanica a returnat decizia si-apoi s-au balacarit intre ei si cand in cele din urma s-au hotarat ca femeia are voie sa moara murise saraca “natural” si-n chinuri groaznice cu trei zile inainte. Ingrozitor. Acum, poate e prematur sa deschidem conserva asta plina  cu viermusi cata vreme in tarisoara noastra pe-un picior de plai, pe-o puala de rai inca se mai fac autopsii in batatura, mai exact in judetul Suceava. Nu va zic nimic nou, e aceeasi regiune unde preotul Daniil stuchi-l-ar matzele a crucificat-o pe amarata aia sa iasa dracii din ia. Ceea ce-au si facut, odata cu esenta celesta care o parasit-o dupa trei zile de deshidratare si edem pulmonar. Mi-e greu sa nu fiu cinic la lucrurile astea, mi-e si mai greu sa nu tip si sa arat obrazul Justitiei care decide sa faca dosar penal celor 400 de elevi de la Liceul de unde muma-sa (Deva?) unde s-au descoperit fraude. Domnul si-aldomnitei ar trebui sa roseasca teribil aici, tot amaratii aia is de vina ca sistemul i-a transformat in pungasi fara voie? Ignoranta nu e o scuza, dar e o circumstanta atenuanta. Si ca tot veni vorba, ati auzit-o pe aia cum ca Radovan Ucigatorul de la stanga Dunarii ar fi trait fain frumos in identitatea unuia Dragan Dabic, medic medicina alternativa, terapeut si descantator in zats si-asta cu patalamale in regula? Subiectul e prea dureros si ramificat incat sa-mi bat joc de el fara o documentare cat de cat solida. Poate ma opresc intr-o zi si scotocesc net-ul ca sa spunem povestea lui Karadzic cum se cuvine? Poate.

Mai mai ce trece timpul. Imi pare rau, trebe sa plec din acest meniu, aceasta pagina in care-mi bag capul si creierii la compresor. Cu putina bafta voi reusi sa ascult pana la capat albumul nou al celor de la Dragonforce, pe care prima oara l-am intrerupt pe motiv de crunta dezamagire (nu ca ar fi existat vreodata altceva, desi poate o sa-mi schimb parerea daca ma apuc sa joc Guitar Hero). Si o sa va povestesc si voua, bineinteles ca va intereseaza muzica asta, mai exista si altceva inafara de ea? Nu stiti ce-i bun, zau.

Pupat bereta boborana,

G.

One thought on “V-oti fi intrebat

  1. Astept cu interes o recenzie la cartea lui Dennett.

    Sper ca anul viitor vor fi si in Romania evenimente (traduceri, prelegeri, filme documentare, etc.) organizate cu ocazia aniversarii Darwin (200 de ani de la nastere si 150 de la “Originea speciilor”).

    Se pare ca ideea lui Darwin este intr-adevar periculoasa daca naste atatea rezistente chiar si in ziua de astazi, asta in conditiile in care teoria evolutionista este sustinuta de munti de dovezi.

    La noi nu se mai preda evolutionismul in licee si cred ca acelasi lucru se intampla si la facultatea de biologie de la Universitatea Bucuresti. Mi-a spus un cunoscut ca a vrut sa se inscrie la cursul de evolutionism si a descoperit ca nu se mai tine. WTF?!

Leave a Reply

