rezultatele analizelor

Va spuneam ieri ca o firma de prestari servicii medicale (pre numele sau Medlife, ca merita) a venit la noi la firma (sic!, ce-nseamna bai domne capitalismul asta, altfel trebuia sa zic la noi la unitate/intreprindere) si ne-a luat singe, a dat cu stetoscopul, ne-a masurat bataile inimii si ne-a facut schema electrica din ea (cred ca EKG asa s-ar traduce de catre inculti dpdv medical, asa ca mine).

Ma miram ieri ca ne-ar Medlife rezultatele asa repede, dar astazi la 10, dupa cum zisesera, erau pe site. Am bagat codul si CNP-ul cit sa constat ca sunt sanatoasa tun. Putin hipotensiva, dar in rest, desi abuzez de ciocolata, sunt intre buturile normalitatii, ca sa folosesc un limbaj sportiv, de sezon. Tnati asistenta m-a intrebat cam de cind nu am mai facut un set complet de analize. Am zis ca de doia ani, dar adevarul este ca sunt neglijenta rau cu astea… in realitate sunt vreo 8 ani. Bine, am mai facut cite unele, ca la stomatolog si la ginecolog merg, tirita, dar merg. Si fac ce-mi spun ei. Dar atit.

O prietena s-a dus la un control de rutina acum o luna, control pe care il face de ani de zile la inceputul verii, si s-a trezit ca are cancer. Incipient si nu prea, cert e ca s-a operat la urgenta si acum asteapta rezultatele biopsiei. O alta doamna s-a pomenit, tot cu cancer, dupa ce a urmat indeaproape tratamentul cu citostatice si chimioterapie pentru un alt cancer, de care credea ca a scapat anul trecut. Un tovaras de echipa a descoperit ca are hepatita. Alti doi insi sunt suspecti de HIV, inca citiva au probleme cu tiroida… In jurul meu sunt nenumarati prieteni, amici, colegi, tovarasi care, din senin, s-au pomenit cu chestii grave.

Stiu, imi si asum, mutsunake ne tot spune aci sa mergem, sa nu lasam, sa nu aminam, spre binele nostru. E mai bine sa previi decit sa tratezi, e mai bine sa fii sigur decit nesigur si alte expresii atit de des auzite incit imi trec pe la urechi si imi scapa sensul. Pina cind, brusc, ca o iluminare, pricepi. Si mai mult decit atit. O simti pe pielea ta. Iti dai seama ce balet pe sirma ai prestat pina acum si ca dedesupt, in loc de plasa lui Batman e groapa Marianelor.

Nu mi-e teama de moarte, dar mi-e groaza de boala, de dureri, de convalescenta, de restrictii. Prefer sa imi permit o ciocolata pe zi, sa beau de cite ori am chef un pahar de vin, sa maninc o friptura. Si, pentru asta, daca e musai sa trec pe la 3-4 doctori pe an, asa sa fie.

Leave a Reply

