marea neagra de la jeg

sau marea verde de alge, sau marea plastic de pet sau marea smokie de mucuri de tigari. Pe toate acestea le gasiti din plin pe litoralul marii negre. Dar nu e tot, puteti gasi o groaza de alte lucruri: obraznicie, nesimtire, nepasare, sictir, violenta, pietre ponce din bca, coliere de scoici si namol, porumb, bilete la soptitorul de pacate, curtosicolaci si colorata miine-i gata. Nici nu trebuie sa insistati si sa le cautati, fiindca va gasesc ei/ele pe dvs.

Despre aglomeratie cred ca nu trebuie sa va zic prea multe. Dar nu ma pot abtine sa va spun ca am vrut, daca tot am vreo 2-3 dimineti pe saptamina libere, sa fac plaja si eventual o baie. Eram dispusa sa trec peste ideea ca mna scald printre deversari de la canale colectoare, printre zemuri de intestine si lichid de rinichi, tampoane folosite si tot ce mai excreta corpul uman. Daca era sa fie, cum sunt in vesnic amor cu marea, orice mare, as fi facut o baie.

Epopeea a inceput cind am intrat in Mamaia. Bara la bara, claxoane mai ceva ca pe Magheru, indivizi cu loganuri care parcau pe marginea strazii, pe banda direct, sau pe iarba din rigole. Notiunea de spatii verzi e atit de perimata, si nu doar fiindca se parcheaza pe ele fara probleme, ci fiindca iarba nu e verde, ci galbena spre roscat; cam ca griul in pirg. Cam 45 de minute a durat pina am reusit sa ajungem linga fostele perle ale litoralului mamaian (comandor, amiral si vega), respectiv la plaja din dreptul hotelului Vega. A mai durat vreo 20 de minute sa gasim o jumatate de loc de parcare. Am ajuns in fine pe plaja si am vrut la toaleta. Nici o toaleta pe plaja, nici ecologica si neecologica. Cosuri de gunoi: cam 3 pe o suprafata de aproximativ 2000 mp. Singura solutie era sa fac pipi in mare. Si sa arunc hirtia de la inghetata tot acolo, sau s-o las pe plaja si s-o duca vintul in mare. N-am facut asta, am pastrat ambalajele in rucsac.

In apa, pe mal, citeva cioburi verzi proaspete colorau nisipul, impreuna cu niste cioturi de midie si citeva jumatati de peturi au reusit sa-mi deterioreze integritatea talpilor. In apa se vedeau plutind citeva pungi, intre alge moi si lipicioase. Cu regret am constatat ipsa din dispozitiv a gindaceilor ciupitori, care nu fura de gasit niciunde. Am intrat pina la genunchi in apa si m-am trezit cu o ditamai huiduma de femeie cu un colac cit o roata de tractor care s-a naspustit, probabil luata de vint, peste mine, impreuna cu plodul din dotare, la fel de huiduma ca si ea, dar cu aripioare gonflabile agatate de brate. Cit pe ce sa cad bulucita sub un val mai maricel. Am scapat un “pula mea” printre dinti si coana mare s-a simtit lezata in intreaga ei fiinta. A mers pe mal si m-a pirit la sotzu, un buldog cu o burta cit o pubela si cu un tatuaj cu niste spini pe braful sting si o sirena sau pana mea ce-o fi fost aratarea aia pe piept, deasupra titei drepte. De vis, ce sa zic.

Am iesit din apa si m-am asezat sa citesc ceva la soare. Uitasem sa zic de sezlonguri: ele sunt pe plaja, dar sunt incomode fara perne, asa ca pernele se cumpara cam cu 10-15 lei bucata. Asta daca te duci la baiatu care le tine in teancuri linga vreo terasa sa ti le iei. Linga mine, direct pe nisip, au venit zeci de tovarasi cu accent si lanturi groase la git si si-au montat prosoapele cu mercedes si poze cu femei sumar dezbracate si au deschis cutiile de bere. Vorbeau, desigur, foarte tare si neaparat tema aleasa continea cuvintul ieuroi, cu tot cu varianta parai.

Fomeile grasilor care abia si-au asezat burtile pe cearceaf si-au scos sutienele tip husa de tanc si au inceput sa se maseze cu maglavaisuri, tipind una la alta “da fa esteloderu ala incoa sa-i dau si lu michi ca iote ce rosu ie pa fata”. Tare, cit mai tare.

Terase ar fi citeva, dar lumea nu cumpara de la ele, fiindca sunt nesimtit de scumpe si au trei lulele de vinzare. Fitosii nu vin pe plaje in week-end, ci umbla noaptea prin cluburi. Si claxoneaza de zici ca sunt salvari la urgenta.

Mizerie, zgomot, nervi, aglomeratie… mi-e dor de Grecia.

16 thoughts on “marea neagra de la jeg

  1. domnu mazare cred ca e ocupat cu jupuirea constantenilor si a tursitilor angro, nu se preteaza el la doua cearceafuri. Si interlop la interlop trage, vorba aia, noi niste bieti angajati in cimpul muncii de minim 8 ore pe zi nu cred ca-l interesam. Sa-i transmit ceva?

  2. ah, ce-am uitat: un nene cu un fel de sita patrata, cam caaia folosita de cautatorii de aur pentru cernut riurile care traversau minele de metale pretioase statea la vreo 10 metri de mal si sapa si tot cernea apa prin sita aia. Moarta de curiozitate precum o pisica batuta-n cap de razele gama l-am rugat pe iubi sa-l intrebe pe mester ce dracu, doamne iarta-ma, face acolo. Ce credeti ca facea?? Cauta rime, frate. Cica stau pitite in nisip ale dracu. Rime in mare: n-am auzit in viata mea de asa ceva, am luat si-o piatra-n gura sa nu-mi pice rau la inima.

  3. aiurea, isi pierduse cocoana lantzicul sau cerceii si asa vazuse el prin filme ca se cauta aurul in apa. apropo de rime, stiai ca-s hermafrodite?

    de la cine-ai luat piatra-n gura?

  4. eu am ajuns la concluzia ca 8 minute e maximum de timp pe care psihicul meu il poate petrece pe litoralu romanesc fara sa vomite o geanta de injuraturi. Pe care le-am epuizat.

  5. blogmeaway: un munte situat mult spre vest, sper. Cam 1500-2000 km. Ca si la munte e o vinzoleala si o colcaiala si o putoare si plin de burtosi in bermude, slapi si lant de fi24 care claxoneaza din mele, gele si seleca de tot pe magheru zici ca esti. Nu multumesc, romania e un jeg. Putinele locuri curate si frumoase si aranjate sunt pingarite de basinosii care intra in ele.

  6. eu dupa esecul de la Mamaia am incercat la Modern….
    lume putina…fite putine…alge (mai) putine….
    terase putine (adica deloc :)) )
    dar totusi mult mai bine 😀 sau cel putin mai pe placul meu 😀

  7. vaduvioaro, ultimele aventuri la Modern le-am avut. Asa ca acum ma bronzez la umbra de la Colonadelor, cu o cafea si-un suc in fata. E cel mai bun lucru de facut pe litoralul romanesc…

  8. pe vremuri, la colonadelor, gaseai cea mai buna si mai rece bere din oras.

    ps. vezi ca duty-free-ul de la poarta 1 are preturi acceptabile.

  9. In continuare e cea mai buna bere, cea mai buna mincare si cea mai misto echipa de chelneri. Plus ca patronul e prietenul meu si sunt subiectiva, imi asum opinia 😀
    (si la Scapino se maninca foarte-foarte bine, dar preturile la mincarurile mele preferate depasesc in valoare diurna mea, asa ca am mincat acolo doar de doua ori si am mai comandat vreo 3-4 pizza)

  10. Daca nu aveti timp de Grecia merge si Bulgaria, pentru un weekend.
    marea e curata, oamenii mai amabili, manelele lor mai putine si mai simpatice (poate din cauza ca nu le intelegem agramatismele) si scapi si mult mai ieftin.

    felicitari pentru interviu 🙂

Leave a Reply

