am lipsit mult…

Dupa 1 luna de turneu si ceva mai mult de 2 saptamini de vacanta, citeva mii de km parcursi cu masina, o tona si un pic de praf, un bronz intens aramiu si aproximativ 5 kg in plus, m-am returnat acasa. Acasa adica in tara si acasa adica in patul si printre farfuriile mele. Am gasit familia gata intregita, caci asa cum bine stiti cumnatul si sora, zisi si in viata reala mutsunakii, au aterizat si ei. Urmeaza ca masinaria trairii si vietuirii pe plai romanesc sa se unga si sa purceada a-si impinge pignioanele in sensul in care trebuie.

Deocamdata ne bucuram de revedere si avem subiecte proaspete despre care sa vorbim. Si sper sa ni se intimple zilnic atitea lucruri incit sa nu trebuiasca sa traim din amintiri sau sa ne acrim povestind crizele si necazurile de peste zi. Oricum, ce-i ziceam lui Miron Ghiu in interviul ala ramine valabil: in 5 ani ma pensionez, ma mut pe o piatra in Grecia, cultiv masline si dau turmei de capre, magarului, copiului si tufelor de busuioc apa cu picatura. Slava cerului ca in Grecia iarba nu creste daca nu o semeni, tunzi si uzi tu, asa ca de ingrijirea gazonului am scapat. Iar viespile inteleg ca ajuta la reumatism, in cazul in care esti intepat.

Influentata de lecturile mele estivale, as putea spune ca m-am reunit cu natura si natura s-a reunit in mine, desi scepticii ar putea spune doar ca am reusit sa ma odihnesc si iluzia cosmosului pulsatil precum artera de la baza gitului va trece odata cu prima insomnie calarind un cacat de buget pentru vreun oarecare client.

Ideile si cele ce as vrea sa le vad scrise aici se aglomereaza in asa hal in buricele degetelor incit risc sa devin incoerenta. Nu va ucid acum spunindu-va ce frumos a fost in vacanta, cum m-am distrat si ce de suveniruri am adus. Cei care ne cititi de mult stiti de pasiunea mea pentru Grecia si Mediterana, voi crea ocazia de a va povesti despre ele, incercind sa fiu cit mai subiectia, asa cum v-am obisnuit.

Dar mai e ceva. Venind dinspre Grecia prin Bulgaria am descoperit ca abia asteptam sa ajung acasa. Decit bulgaria, cu bulgarii din ea, prefer de 1000 de ori satele sarace ale Baraganului. Poate parea ciudat si meschin din partea mea, om cu pretentii de oarece decenta, sa spun ce urmeaza sa spun: bulgaria nu are ce cauta in ue. Poate cu exceptia orasului Velico Tirnovo, care trebuie sa recunosc ca e superb, asezat extraordinar si parea, de pe soseaua care trece cumva (si) pe sub el foarte curat. Poate totusi ipoteza cu extraterestrii care si-au ales citeva tarimuri si si-au exersat talentul arhitectural n e chiar asa trasa de par. Nu saracia e cea care m-a apasat, mizeria, lenea si un vers parazit care mi-a tot rasunat in cap, ceva de genul “daca oamenii nu au ce sa manince cu siguranta ii doare in pula de cine iese presedinte”. Oameni putini, uriti, care daca erau pe strazi erau in carute vechi, ponosite, cu roti de lemn invelite intr-o banda de metal, fara cauciucuri, cu nesfirsite cimpuri pline de ciulini, praf si cotofene. Rare erau terenurile cultivate din tara zarzavagiilor, cred ca maxim 1 sutime din terenuri. Trebuie sa fie trist sa traiesti acolo. Suntem cu citiva ani inaintea lor si a fost printre putinele dati cind am simtit asta cu certitudine. Asta dupa ce acum citiva ani se zicea ca sunt binisor in fata si parea ca economia lor va exploda. Ceea ce a si facut, intocmai ca baloanele de sapun. Macar de n-am pati la fel.

Dar m-am luat cu vorba. Cred ca mi-era dor sa scriu si sa stau de vorba cu voi si cu ai mei (adica tracto, mutsunake, opy si radu). Sper ca azi-miine sa-mi fac timp sa citesc buna parte din ce au scris baietii cit am lipsit. Incet incet incerc sa reintru in ritm. A venit toamna, tre sa ne apucam de treaba.

Pina atunci, ultimele frinturi de soare mediteranean:

This entry was posted in amintiri, andreanum, crossborder, de gindit by andreanum. Bookmark the permalink.

About andreanum

Nascuta in anul in care Iggy Pop lansa albumul "The idiot" poate nu intimplator de sex feminin, de orientare liberal-salbatica "neinregimentata" politic, par lung, ochi verzi, 60 de kile, stingace, rid des, am tatuaj, nu beau bere, merg des la cinema si coclesc aurul. Gata, ati zis little biographical.

4 thoughts on “am lipsit mult…

  1. Da….nu stiu ce legaturi anume se intampla intre noi (eu si Larisa) si Grecia insa e ceva ce depaseste puterea mea de a explica in cuvinte. Imediat ce treci granita de la bulgari in Grecia starea de spirit se schimba dramatic. Ne cuprinde un bine interior si o caldura in suflet de nu crezi ca-i posibil asa ceva. Cred ca daca as fi putut alege unde sa ma nasc decizia era foarte simpla Grecia. Uite cateva imagini din vacanta noastra http://octavlarisa.wordpress.com/vacanta-2008/

  2. “…si aproximativ 5 kg in plus, m-am returnat acasa…”
    Eh, slava domnului ca ai scapat cu viata. Mai joaca-te tu cu focu’… ca precis o patesti, la un moment dat.
    Hai, chiar asa, ce e fascinatia asta cu mersul “la portile orientului”?
    Ca nu esti singurul… vad si prin alte locuri… ce draq’ nene, mie mi-ar fi frica. Serios.

  3. ce mai blegoo, ti-e frica de grecia?
    mai mult de o toxiinfectie alimentara de la bucatarii romani pripasiti prin hotelurile de acolo nu risti 🙂

    sau riscul e ca s-a intors?

  4. blegooole, io mi-s muiere in primul rind, sunt partea femeiasca a acestui blog. In al doilea portile alea ale orientului ofera cu mult mai mult dpdv calitativ decit mizeria de tara si popor in sinul carora soarta a decis sa ne nastem. O fi din ce maninca, o fi de la aerul pe care-l respira sau o fi de la mintea pe care o gindesc, dracu stie. Cit despre jucat cu focul cred ca te referi la a minca la un restaurant din romanica dupa ce i-ai facut observatie (de orice fel, oricit de beningna) chelnerului. Sau cel putin asa sper.

Leave a Reply

