de ziua orasului tau, meltene

Nu stiu daca ati auzit, dar in week-endul asta ziua Bucurestiului a durat 2 zile. Cica am implinit cinci sute si ceva de ani de existenta atestata, nu ca s-ar vedea obisnuinta civilizatiei printre localnici, dar cica asta e, avem hirtzoaga atestatoare. Anul trecut nu stiu ce am facut, cred ca nu m-a interesat oferta videana, dar anul asta stiam ca va fi cu lasere si m-am dus.

Eu sunt un fost fan, sau un fan batrin si pretentios al vestitului pitic de pop Bryan Adams. Am ratat concertul lui de acum nu stiu citi ani din Bucuresti, nu mai stiu din ce motiv, dar ii stiam piesele, le fredonam frecvent, era simpatic si rareori patetic. Plus ca mi se parea frumusel asa, desi brazdat de varsat pe fata si cu pupilele cit casa. Deh, da-i femeii acces la tv si o sa i se para ca si Lazarus e un barbat bine. Am prins concertul asta de la inceput. Plictisitor, plictisitor spre foarte plictisitor. Si lung, ca a bagat doua bisuri. N-am stat chiar in epicentrul publicului (aud ca au fost vreo 10.000 de oameni), am stat mai deoparte, dar central, pe un dimb de pamint care permitea piticimii mele sa vada scena. Aveam si loc sa ne auzim daca era sa vorbim, fara sa trebuiasca sa tipam. In jurul meu roiau personajele de bilci, cu sabii jedi, cornitze de circotas si baghete fosforescente. Era si vinzatoarea, cu o gamela in care straluceau bunurile de consum. O duduie la vreo 40 de ani se miorlaia pe linga iubitul ei de care statea atirnata ca scaietele pe oaie sa-i ia si ei un balon. O fufa blonda cu vedere la buric, slip si sutienul cu dantela avea deja 4 fosforescente: o bratara, o caciula cu cornite, o sabie si o basica! Cred ca le-a primit de la pestele ei drept multumire ca la 19 ani o sa faca anexita care o sa se agraveze si o sa ramina sterila repede, deci se scutesc banii de “cauciuce”.

Un tovaras bine imbracat isi tinea gagica strins lipita, in fata lui, si ii zbiera in urechi: moamaaaaaaaa, ce tare eeeeeeee, vai ce ma bucur ca suntem aiiiiiiici, tu nuuuuu? In rest nu se bitiia, nu dansa, nu misca, doar ca o sufoca pe aia. Biata femeie, acum si surzita de vocea tinarului zeus, abia misca. Si el iar: ceee? Ai zis cevaaaaaa? Fata, daca ai nevoie de o camera ascunsa iti inchiriez eu una numai da-i papucii macrozaurului.

Grupuri de maimutoi si cotrofelnite treceau urlind dinspre scena spre izvor; din cind in cind baietii se opreau la boscheti sa faca pipi. Ce conta ca in jur erau, cum zice presa, 10.000 de oameni care numai de baluba lor nu aveau chef? E parc, e verde, e biodegradabil, ei ii place ca el e “into za nature thing”. Si in timp ce urina in public, desigur, trebuia ca fata lui sa-i faca reclama: baaaaa, ia uite la giac, sa pisa in boschete, hahaha, nesimtitule, ti se vede coaele. Curios necurios, intorci capu’ sa te uiti, ca asa e omul facut, nu crede pina nu cerceteaza. Dar crezi ca vreunul, inclusiv eu, am sarit sa-i fut una in coae pisaciosului sau sa chem vreun gardian (nici nu stiu daca exista vreunul in zona) sau sa-i fac oricum ceva sa-l doara, poate data viitoare nu mai pisa scaietii din parc? Ati ghicit, nu! Lumea intorcea dezgustata capul, maimutica omului hahaia in continuara cu pretinele ei si tot asa. Asta a fost la Bryan Adams.

Si incep laserele, flacarile, perdeaua de apa si artificiile. Bai frate, audienta s-a metamorfozat instantaneu dintr-o gloata de misunatori intr-o sala de opera. Cu inerentii vipi care adorm si sforaie pe lacul lebedelor. Spectacolul a fost foarte, foarte misto. Coloanele de apa avea pina la 60 de metri inaltime, jeturile erau perfct egale si respectau cu precizie muzica. Flacarile aduceau putin cu ce vezi la gurile de ardere a gazului la Pitesti, numai ca erau mai mult si parea ca danseaza. Expresia nu-mi apartine, e a unuia dintre somnolentii corpolenti care trag pirtzuri in timp ce primadona prezinta cel mai emotionant moment al serii. Fara sa vrei, chiar si cu sonorul dat la maxim, tot ii auzi pe astia care stiu tot, au vazut tot, e de cacat ce naspa hai sa plecam pula mea mi-e frig fac pipi. Desigur, acasa Elodia astepta in televizor sa fie gasita, deci era naspa sa te intrebuintezi sa asisti la un spectacol cum la noi apare rar, fiindca e scump.

Am inghetat, mi-au dat mucii, mi-au dat si lacrimile la final de emotie, dar a meritat. Am simtit ca s-a intimplat ceva. Nu stiu daca 20 septembrie o sa inceapa sa insemne ceva, dar da, nu am nici o problema ca banii primariei sa se duca si pe asa ceva. Cu grija doar pentru stomac si boarfe ne-am cretiniza si mai rau, si nu mai e mult pina la fundul sacului. E bine ca s-au gindit sa faca ceva, e bine sa se serbeze, e bine sa fie adunari mari de oameni, cu muzica si spectacole care sa dureze mult dupa ora stingerii. Da, suntem inca tineri, si am vazut in piata si tineri de 75 de ani, in bastoane, si nu putini. Sa mai fie! Mai vrem. Poate asa, in ritmul asta, in 20 de ani chiar reusim sa fim o capitala in care vietuiesc oameni civilizati.

This entry was posted in andreanum, cultura, laifstail de capitala by andreanum. Bookmark the permalink.

About andreanum

Nascuta in anul in care Iggy Pop lansa albumul "The idiot" poate nu intimplator de sex feminin, de orientare liberal-salbatica "neinregimentata" politic, par lung, ochi verzi, 60 de kile, stingace, rid des, am tatuaj, nu beau bere, merg des la cinema si coclesc aurul. Gata, ati zis little biographical.

13 thoughts on “de ziua orasului tau, meltene

  1. 🙂

    tocmai ma intrebam zilele astea ce fel de schele de craciun o sa va ridice poprescu in epicentrul capitalei. nu de alta, da’ poate vin si io sa vaz minunea.

    apropo, ca tot am fost azi la consulatul romaniei din istanbul: era cit pe ce sa fac niste poze la citeva graffiti cu shtremeleaguri decalotate (sau circumcise?), inimioare nevinovate strapunse de iatagane si diverse inscrisuri legalizate si parafate cu apostila de la haga (“nutzi & mehmet = love”, “bambina & lola = curve”) de pe tejgheaua, masa de scris si peretii salii de asteptare. cred ca este singurul consulat unde ai ce citi daca lipsesc pliantele cu ultimele programe guvernamentale destinate romanilor din strainatate.

  2. pai vez ma ne-nseamna civilizatia rupestra? Vazusi altii cum cad pe spate cind gasesc astfel de manifestari ale intelectului antic prin pesteri? E, noi ne tinem de aceasta traditie de mii de ani! Asta da popor traditionalist.

  3. de craciun depinde citi bani mai ramin la buget dupa fazele cu pasajul basarab. Ne sta in traditie si sa rupem traditia si s-o luam cu “banisorii poporului tre bine chibzuiti nu aruncati pe parade, masti si cinticele”. Orce e posibil, cum zicea un mare om, tara mea e mereu surprinsatoare.

  4. auzi, cica-mi da geoana 20,000 de euroi daca vin in tara si sprijin guvernamental sa-mi fac shaormarie. mai stau si astept o tzira, poate obtin si capsunarii spanioli case gratis si-apoi m-arunc.

    mutsule, vezi ce te-ai grabit? te-ai intors inainte de pomeni. 🙂

  5. da nu vrei sa ma astepti ca vin si eu sa spal o vesela la roma si cind o fi sa ma intorc sa-mi dea si mie si o punem impreuna de un restaurant cu profil fusion? Patruj de mii nu sunt de colea. Ce zici? Eventual il trimitem si pe mutunake si inca vreo 8-10 milioane, sa vedem din ce cacat de bani ne da geoana cite 20.000 de euro. Nici nu stiam ca mai merge tiparnita aia de dolari pe care au gasit-o astia, eroii, la revolutie, in sediul pntz.

  6. ba nu te-astept deloc, ca cine stie cit o dura minunea. si creca trebuia sa te-apuci de spalat vase la roma mai dinainte, nu acuma cind ai auzit cu cit se retribuieste. hoportunisto!

  7. pai daca e din banii lu geona ma bag, ce treaba ai matale?
    Mai naspa e daca va fi din banii mei, caz in care mai bine plec io la roma si stai tu unde esti acuma, altfel te tai inca din aeroport 😀

  8. vezi ca Lazarus E un barbat bine. ie divu’ poporului, ce te legi de el ?
    sau vrei sa zici ca nici Maddy Ciomag nu aduce cu MonaLisa ?

Leave a Reply

