Despre imnul turismului, de gasit la chinez in orezaria lui (ca eu nu spurc site-ul asta cu mogizme). Voi ati observat ca aia din imn, solistii adica, pronunta rumenia? Bine ca nu zic direct Rumelia, care chiar nu e poceala, ci era denumirea unei parti din Imperiul Otoman cam pe unde e stadionul Besiktas astazi – ca poate citesc si frigigistii, sa pricepe si ei cum e sa vorbesti din carti.
Revenim la rumenia. Cred ca daca ii spun pocit pot sa scriu rumenia si cu minuscula, ca pe orice prostie. In generala daca pronuntai asa la engleza avea garantat un 2 si daca repetai greseala ti se garanta corigenta pe minim un trimestru. Acuma totul e sa te intelegi cu “hotelieru'”, cum se presupune ca se intelege nea Iliescu in snoava cu tu ti tu tu tu tu cind cerea doua ceaiuri la 222.
Revenim la imn. Este fad, imbecil, repetitiv, fara melodie (adica fara ce inteleg eu prin melodie) si nu spune nimic (inteligibil) in afara de cum tu rumenia, cum bine observa un comentator pe la chinezu. Cum postul asta se vrea de culturalizare, cum in engleza inseamna a ejacula, ceea ce face ca intregul refren al imnului sa se poata traduce lesne prin “ejaculeaza in/spre/pe rumenia” sau “labeaza-te pe rumenia” sau “muie in rumenia”. Desigur, va rog sa-mi scuzati limbajul, dar nu sunt specialist nici in traduceri si cu atit mai putin in adaptare. Inteleg ca viitorul hit turistic este compus de dl Marius Moga. Desigur, nu ca ar fi fost greu de distins dintre nenumaratele capodopere ale cretului nostru creator. Sunt convinsa ca a fost un cadou marinimos al tinarului cu capu mare ca de mozart catre duamnele ministru, sinistrele Monica Iacob Ridzi (femeia care atunci cind ride e mai urîdzică decit atunci cind are moaca serioasa) de la tineri si Elena Nutzi Udrea zisa si Cocoselu’ transexual din cauza cautaturii a la Sorin/Sorina, stiti voi, ala care s-a taiat din buiet muiere, de la ecumenizm pe turizm.
Videoclipul este nemaipomenit de pauarpointistic: un cirnat de poze cu biserici, munti, cetateni, copii, frunze si nori la gramada, fara ordine, fara cap, fara nimic. Ca-n clasorul meu cu timbre din generala. Nu stiu daca asta e video-ul oficial de promovare, sper sincer ca nu si ca e doar o joaca a unor copii care vad soarele doar in ecranul computerului, ca un biloi galben cu tzepi.
Sloganul “land of choice” (care se aude si el, imi cer scuze am reauzit capodopera si retrag ce-am scris mai sus), este pronuntat lenuofcioiz, cam cum pronunta sefu’ nostru zeus. Ce sa zic, chiar ai alegere in rumenia: iti pot fura martienii portofelul fie in aieroport, fie in metrou, in biserica, pe plaja, ori pe pirtia de ski: atitea posibilitati intr-o singura tara!
Absolut mirific. Si mai vine si cite un baiet care pune citeva videoclipuri cu alte imnuri turistice, ca sa suceasca cutitu-n vene… Zau ca nu o sa merg niciodata sa fac turism in rumenia asta!
N-are cum sa fie ala imnul despre care se vorbea pentru ca trebuia sa aibe Gheorghe Zamfir niste solouri de nai. Plus ca e prea urat ca sa fie adevarat 🙂
Deci, citeva comentarii daca se poate:
1. cica asta e doar refrenu’ (asa umbla vorba prin roblosfera si presa de mare respiratie)
2. eu nu pot sa cred ca maleijia truli eijia poate si noi nu putem sa depasim stadiu prezentare ONT model gloriosii ani ’70 cind innebuneam turistii refegisti cu plosca de lemn sculptata manual si calusar costum scara 1:40, fond plastic iar turistele olandeze cu dobrogean scara 1:1, brozat cu Lapte Doina.
La o adica – daca stai sa te gindesti – la asa promovare, asa produs…
O sa-mi instalez 87,36% din cititori in cap, dar nu ma pot abtine s-o spun: la capitolu’ turism, tovarasi, daca tragem tare pe ultimele lungimi de barca, poate biruim Vietnamu’.
Aia, saracii, macar mai dovedesc la niste ultime urme de socialism – care-i absolva intr-o oarescare masura… Da’ noi ? Noi de vreo 10 ani tot schimbam la palmieri. Si avem grija sa ne rebrandam.