N-am timp. Dar totusi…

Astazi, inainte de a ma ocupa de a doua tura de zeci de telefoane pentru un proiect pt care nu avem inca buget aprobat (sic!), mi-am permis 15 minute de browsing pe site-uri de stiri. Si am gasit un concurs facut de Smart FM si Hotnews intitulat Nu-ti lasa mintea sa intre in criza. In comentariile deja postate vad ca oamenii scriu versuri, unii “desfac” sudokuri, fac gimnastica sau viseaza. La mine e mai simplu. De cind a dat criza-n noi eu m-am relaxat: nu mai am nervi, nu mai lesin pe strada de la mirosuri pestilentiale, nu ma mai infioreaza ciinii care umbla in haite, nu ma mai uit la tv decit la filme, reportaje si muzica (dar asta stiti deja). Din cind in cind, daca e musai sa stau la cozi (si am tot stat la analize, la medicul meu, la niste administratii financiare) mai bag si eu cite un sudoku, daca sunt calma pe nivel mai dificil, daca sunt cu capsa pusa pe cel mai lejer, sa nu-mi schimb parerea despre mine.

La serviciu e mai greu sa nu simti criza, si asta pentru ca obiceiurile s-au schimbat. Eu lucrez in BTL, organizez tot felul de conferinte, sindrofii, concerte etc. Cum e si normal, clientul cere, tu te gindesti, ii propui niste chestii, cu bugete variate, el aproba o chestie pe care o si modifica substantial, se ajunge la un consens scris, tu te apuci de produs obiectele si de organizat treaba, ala trimite un avans, se realizeaza evenimentul, se achita sumele, tu achiti sumele agreate furnizorilor tai. Asa ar fi logic Dar, cu ocazia crizei, trebile stau altminteri: clientul vine la tine, tu te apuci sa-i propui diverse, el alege o varianta si te tiriie cu aprobarea pina in ultimul moment, tot negociind si reducind cam 10.000 de euro/intilnire. Dintr-un buget generos de 80.000 de euro care ti-ar permite sa faci evenimentul tita de mitza, mai primesti 10, hai 15.000 de euro, dar pretentiile tot mari, ca deh. Si asta pe vorbe, banii ii vezi cu tiriita in anul care vine, daca ii mai vezi (si oricum, se mai reduc, se mai uita, daca tot nu fuse nica scris…).

Prin urmare, pe vreme de criza imi mentin elasticitatea mintii cautind metode de a ma multiplica. Nu fiindca dau din greu muncind, ca-mi place ce fac, ci fiindca am colegi care conduc trasura fara haturi, si-n picioare pe capra vizitiului. Or eu, copil crescut la tara, am despre mine impresia ca macar la cai, carute si fin ma pricep nitel. Si, ca sa vezi, m-am adaptat si la oras, stiu sa maninc cu furculita si cutitul, dau buna ziua si in general incerc sa nu ma las cind vrei sa ma prostesti in fata.

Si mai sunt modalitati de intins si destind creierii, dar timpul nostru s-a scurs. Back to work, dar voi reveni curind.

This entry was posted in amestecate, andreanum, de-ale omului by andreanum. Bookmark the permalink.

About andreanum

Nascuta in anul in care Iggy Pop lansa albumul "The idiot" poate nu intimplator de sex feminin, de orientare liberal-salbatica "neinregimentata" politic, par lung, ochi verzi, 60 de kile, stingace, rid des, am tatuaj, nu beau bere, merg des la cinema si coclesc aurul. Gata, ati zis little biographical.

5 thoughts on “N-am timp. Dar totusi…

  1. Si eu sunt extrem de prins zilele astea. Motivatia de a scrie e acolo, doar ca nu apuc sa petrec foarte mult timp la calc. Sper sa revin cat de curand.

    G.

  2. mah, da in industria ta nu se semneaza contracte?
    iar rau-platnicii nu nu sint urmariti cu avocatu?
    sau toti sinteti la fel de la mana lor ca nu mai aveti cum sa ii strangeti cu usa pe ‘clienti’?

  3. ba de semnat se semneaza, da pina la semnat e treaba, ca se semneaza si dupa ce ai finalizat treaba. Sefii sunt disperati ca anul asta inca n-am prestat semnificativ, asa ca accepta orice deal, chiar si daca o fi sa vie cu bani de-acasa ca sa-l faca. Cam asta e. Solutii, desigur, exista, dar nu sunt eu seful companiei la care lucrez 😀

  4. Nu ma bucur sa aflu ca nici tie nu-ti merge mai bine ca mie(la job). Io unu´m-am resemnat, de cate ori tipa sefu´ la mine pt un deal falimentar din faza incipienta(incheiat de el), tip si eu la el 🙂

    PS- m-am luat cu vremea frumoasa, si n-am apucat sa-ti raspund, apartin cei drept oamenilor care va citesc cu placere!(esti sigura ca nu ma confunzi cu frate-miu?)

  5. ma, nu e vorba ca nu-mi merge bine. Mi s-a redus oleaca salariul, dar nu mor de foame. Problema e ca nu merge treaba, or asta e mai naspa decit a nu fi platit suficient.

Leave a Reply

