intre staul si poiata

Se facea ca pe o vreme de sa nu lasi nici haina afara pe ea, eu si inca citiva ne indreptam cu pasi alerti spre Sala Polivalenta din Bucuresti. Acolo urma a avea loc un concert de muzica… din era clasica rock-ului. Respectiv Simple Minds cu Jukebox (baietii aia care nu stie sa face pleibec) in deschidere. Toate pareau in regula, urma sa ne destrabalam, sa cintam (aia care stiam versurile), sa topaim de incintare (am topait din altele), sa bem si sa ne distram. Nu ne-a iesit. Dar s-o luam usurel, sa nu scapam detalii relevante.

Asa cum bine stiti, in Bucuresti ieri s-a instalat, tot pe neanuntatelea, conform contractului, iarna. Iarna contine zapada si zapada nu a lipsit. Viscolul e un lucru despre care a scris si Cosbuc in mileniul trecut, aseara a sosit si el in tara noastra, tot fara sa trimita solie inainte. Bucurestiul s-a facut muci, troienit ca vai de el, soferi experimentati cu cauciucurile de iarna tip romanesc, cu amprenta precum sinul injectat faceau balet pe carosabil, tiruri al caror traseu e musai sa treaca prin buricul tirgului se asezau ofticate de-a latul soselei, icnind sa urce pante de 0,2%. Ambulante blocate urlau ca din gura de sarpe, pietoni (printre care si eu) inotind la propriu in zoaie pin’ la glezne, ciini si cersetori de-a valma, zgribuliti, se incurcau cu politistii verzi si congelati de prin intersectiile si asa blocate. Peisaj de iarna tipic, asa cum ne-am obisnuit de atitea secole.

Si am sarit din masina colegului si am intrat la metrou. Am mers incredibil de repede si fara aglomeratie, pentru ca romanul cind da ploaia, canicula, vintul sau zapada se urca in masinile proprietate personala si asa calatoresc, bara la bara, ore in sir, ca sa parcurga un drum pe care altminteri l-ar fi facut pe jos in 30 de min, cu bicicleta in vreo 10 si cu metroul in 5. Dar sa lasam asta, ca nu e important.

Am ajuns la Polivalenta. Scarile de acces sunt placate cu gresie lucioasa. Gresia lucioasa, pentru cine nu are si vrea sa-si puna pe balcon, atunci cind se depune zapada pe ea, devin patinoar. Rata de cazut pe scari era de 1 la 3. Din fericire, romanul e calit si aia care cadeau nu-si rupeau coaste, picioare, miini, capete. S-au capatat ceva vinatai, dar subtire. Intr-un tirziu s-au aprins si luminile exterioare, macar sa cazi dracului pe lumina, sa vezi pe loc daca ti-a crapat osu’ geaca. M-am vazut cu pretena care a adus biletele si am patruns in holul salii. Frig! La naiba, zic, e frig ca afara, doar ca nu bate vintu’.

Patrundem prin usile larg deschise in sala. Frig, frate, ca afara doar ca in loc de viscol era fum. Fum din ala groaznic, inecacios si parfumat de scena. Muzica de ambient, “purpuriu” de primavara cu celebs din epoca cintaciosilor din seara respectiva, gen Cindy Lauper, A-ha si… aha mai departe. Fara Michael Jackson, desi de la Marcel Avram aveam oarece pretentii. Not!

Incepe Jukebox sa cinte. In sala vreo 200 de oameni, 150 la scena in picioare, restul pe scaune. Pe hol inca citiva tovarasi cetateni stateau inhaimurati la o tigara si-o berica, socializind. Nu va zic de cum au cintat Jukebox si Simple Minds, pentru ca nu a fost nimic iesit din comun (cum a fost la garbarek de exemplu, unde exceptionalii aia cu care a cintat m-au lasat muta, de n-am adormit decit la 3 dimineata de emotie). Deci nimic deosebit. Bine ca se auzea bine, cit de cit.

La jumatatea concertului cu jukebox multi am iesit pe hol, unde se socializa in conditii mai bune decit in sala. Nu era mai cald, dar macar ne auzeam cit sa facem glume proaste, eu revazindu-ma cu niste oameni dupa muuulte luni de nevedere. Amintiri din copilarie, beri, risete, hlizeala. Din cind in cind, la cite o piesa mai atractiva, intram in sala si mai faceam putin sport sa ne incalzim. Atunci mi-a venit ideea ca aia de pe scena sunt la staul, ca narile boilor (am numit prin asta reflectoarele) ii incalzeau, in timp ce noi, restu’, eram la poiata, ca gainile cind simt frigul, zgribuliti si facind galagie.

Spre finalul concertului atmosfera s-a mai incins nitel, de la rasuflarile gainilor si de la bisurile celor de pe scena, care au lasat melodiile cele mai cunoscute la coada. A, si mai era o cocoana la ei in trupa, negresa bine facuta (nu grasa), care era aproape dezbracata. Aceasta fiinta pe care eu as decora-o cu Ordinul Rezistenta intru Arta, asa se misca de gratios de credeai ca da reprezentatie la mazare in brazilia, pe malul oceanului, printre bananieri si curmali! Serios, doamna, jos palaria. Asta a fost si parerea gainilor, care au aplaudat-o mai dihai ca pe vocalistul caruia i s-au cam dus bateriile la corzile vocale.

Am scris mare parte din acest text miercuri, dar n-am avut timp sa-l finalizez. Daca s-ar fi deszapezit drumurile si Bucurestiul nins ar fi aratat altfel decit marti, poate ca nici nu mai publicam asta, ca n-are nici o treaba cu muzica in sine. Macar pe vremea lu’ Videanu aruncau astia de la strazi, in sila, ceva cenusa si nisip pe ulite, daca nu chiar un antiderapant mai curatel, ca sa nu trebuiasca sa-mi iau tractor ca sa ajung la birou. Dar anul asta nu e bani, ca fuse campanie, vine revelionu, n-are dom doctor, ca ne-ar da. Prin gura.

Fac ce fac si tot la tara noastra ajung. Si voiam sa scriu de cultura, da’ arta la 0 grade doar siberienii stiu sa audieze. In concluzie, concertul a fost frig, publicul fumator iar Sala Poluvalenta mai are putin si plateste daune pentru capetele sparte pe scari mai mari decit valoarea ei actualizata cu indicele inflatiei.

This entry was posted in amestecate, andreanum, cultura, de plins, musica by andreanum. Bookmark the permalink.

About andreanum

Nascuta in anul in care Iggy Pop lansa albumul "The idiot" poate nu intimplator de sex feminin, de orientare liberal-salbatica "neinregimentata" politic, par lung, ochi verzi, 60 de kile, stingace, rid des, am tatuaj, nu beau bere, merg des la cinema si coclesc aurul. Gata, ati zis little biographical.

Leave a Reply

