exista o lista…

1. Cind eram mica, de prin clasa a IV-a incepind, gaseam pe dulap in bucatarie, o data la citeva zile, o lista de cumparaturi lasata de mama. Era pentru cind veneam de la scoala, pe la prinz. Aveam de cumparat jumatate de pachet de unt, 6 oua, 2 sifoane si ceva parizer de la complex. Bani nu primeam, mi se dadea in schimb o sacosa cu sticle verzi de bere, sticle de lapte de-alea cu gura larga, borcane de iaurt si borcane normale, de conserve. Pe alea le vindeam la centrul de colectare din spatele complexului, pe ele primind un bonulet din carton pe care scria cu pixul, ingrosat, valoarea sticlariei. Cu bonuletul ma duceam in fata complexului, la aprozar, de unde achizitionam, pe lista, civilizat, untul, ouale si parizerul. Primeam rest in bani. Cu restul veneam acasa, lasam cumparaturile, luam sifoanele goale si mergeam la centrul de sifoane si le umpleam. Dupa aia faceam temele, apoi la joaca (nu neaparat asta era mereu ordinea), apoi Mihaela la 8 fara 10, o jumatate de film si la 10 culcarea.

2. Vremea aia a trecut, dar am ramas cu lista. Acum, de fiecare data cind plec in concediu, trebuie sa-mi fac liste: de farmacie, de haine de luat, de creme si creme de baie, samd. Chiar si cu lista aia tot ma trezesc in mijlocul marii ca nu am nu stiu ce crema absolut indispensabila, care nu se mai gaseste nicaieri in lume si bluza aia verde cu buline, singura care mi-ar fi anihilat raul de mare!

3. Acum, de cind astept nepotul sa-si faca aparitia (deocamdata ii e foarte bine acolo, papica si somnica la adapost), am vazut ca avem lista de achizitii de chestii absolut necesare: carucior, biberoane, masa de infasat, patut etc. Mai mult, avem lista pentru fiecare linie din lista mare! Respectiv, lista de vreo 10 optiuni de carucioare, fiecare cu gadget-urile lui, cu plusuri si minusuri, apoi lista de patuturi – la fel, lista de hainute, pampers, lapte praf etc. Avem, de asemenea, lista de prieteni, rude si colegi care au nascut mai demult si care pot da imprumut diverse de pe la copiii lor, inclusiv sfaturi. Cauta, suna, vorbeste pe mess, cerceteaza pe site-uri, compara, mai cere un sfat, mai corecteaza un pret, mai negociaza, mai intreaba… slujba de mama, ca si aia de copil, e cu norma intreaga!

Eu cred ca as fi in stare sa-mi pun pe frigider o lista cu orele de alaptat, daca ala micu’ nu ar manifesta o pofta de mincare de aprox. 80 de decibeli. Noroc ca natura isi face treaba, la inceput, la livrare produsul bebe e perfect echipat cu memorie. Pe parcurs, insa, bateriile te lasa, e nevoie de un levier mai mare, iar la final tot la service si achizitionat piese de schimb ajungem. Ma gindesc ca daca as fi fost nevoita sa retin, in loc sa notez, fiecare lucru pe care il am de facut, poate as fi avut si astazi o memorie buna. Cu alte cuvinte, daca nu stiam sa scriu, daca eram analfabeta, aveam memorie mai buna🙂 Nu ride, ca si la tine e la fel!

This entry was posted in amestecate, amintiri, andreanum, de gindit, oops by andreanum. Bookmark the permalink.

About andreanum

Nascuta in anul in care Iggy Pop lansa albumul "The idiot" poate nu intimplator de sex feminin, de orientare liberal-salbatica "neinregimentata" politic, par lung, ochi verzi, 60 de kile, stingace, rid des, am tatuaj, nu beau bere, merg des la cinema si coclesc aurul. Gata, ati zis little biographical.

6 thoughts on “exista o lista…

  1. superba scriitura! bravos andruska!

    am vazut niste mosnegi la tv care fac exercitii de memorare, cica-i ajuta sa ramana lucizi pana la 120 de ani sau cine stie cat au ei de gand s-o mai lungeasca. Probabil, in loc sa-ti povesteasca de 7 ori pe zi cum au luptat ei in Irak si au ferit la timp capu’ cand a venit portiera de masina in zbor, au sa te ia la misto ca-i intrebi prea des daca au nevoie de ceva.

    am incercat si eu sa tin o lista – dar, vorba povestii din “Recreatia mare”, mai tineti minte?! – am uitat une am pus-o si apoi am uitat sa o citesc sau sa bifez ce am facut😀

    noi ne-am propus ca in fiecare zi sa aruncam un lucru inutil din casa sau sa-l dam cuiva care nu are si-i trebuie.

    un gand despre copii: cocolositi-i cat puteti ca asa e bine! Nu pot sa-mi scot din cap imaginea unei mame din Olanda, cu bebe prins in ham din ala pe piept si calare pe bicicleta. Zilnic, cativa km cu el dus-intors la cresa si apoi la job. Si ce proaspat si bucalat si numai un zambet era ala mic! Ce oameni!

  2. Felicitari pentru nepot!
    Daca aveti nevoie de imprumutat ceva orice, de la obiecte indispensabile bebelusului gen swing cu opt mii de programe pentru primele luni, centru de activitati etc, hainute, pompe de san, sfaturi de orice fel, whatever, da-mi de stire, atat eu cat si reteaua de mamici suntem disponibile si avem listele facute.😀

  3. Wow, multumim tare mult. Deocamdata singura mea intrebare e…ce-i ala swing cu OPT MII de programe pentru primele luni? La un prim calcul daca ar fi un program pe zi, zi de zi, 8000 i-ar ajunge pentru 22 de ani (mai exact 21.91780821…) Nu ca m-ar deranja ca fi-miu sa se legene pana la maturitate dupa care sa-l preia, careva, sa-l legene in continuare😀

    Apreciem foarte mult, amandoi.

    G

  4. Ei, exageram de dragul argumentului.😀
    Nu au opt mii de programe, dar au cu siguranta prea multe, spre bucuria parintilor gadget-friendly. La asa ceva ma refer: http://www.nextag.com/baby-swing/shop-html
    Au vibratii de mai multe feluri, mai multe viteze de leganare, cantecele si multe posibilele combinatii intre acestea.

  5. e cumva din ala care are si sunet si spune: “mami te iubeste dar acum e la job pana la 10 seara ca sa-ti poata cumpara SWING 2 cu 16 mii de programe. Pentru repetarea declaratiei de dragoste, apasati 1.” ?

  6. Nope. Canta “Tiger Lillies – Banging in the nails” si altele asemenea. Happy?

Leave a Reply

