Soarele care (se) invarte

Buna dimineata. Astazi soarele a rasarit la fix sase si cinci minute, si va apune diseara la opt si treizecisiopt de minute. Stiu asta pentru nici un alt motiv decat acela ca am o pasiune pentru scule si unelte web. Intre timp, este notoriu, soarele face mici volte pe bolta cerului, mare cat o mamaliga, mai un nor, mai un vant de la est, dar pentru observatorul de miriste el se invarte incet, si sigur, de colo pana dincolo. Pamantul e plat, luna luminatorul cel mic, Doamne Doamne sus de paza. Iar undeva, intr-o tara mica si indepartata unde curgea numai lapte si miere, numai ca nu curgea niciodata pe unde trebuie, unui om cu funia i s-a dat sarcina sa educe poporul despre minunile stiintei.

Studiul privind “credintele” romanilor a facut mult mai putina valva decat in mod normal. Ne-am obisnuit sa fim prosti, talambi, imbecili, boule esti un bou bai boule, orbi in tara chiorului si atat de darnici incat din putinul nostru le dam multul, si din multul lor pastram putin. Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti si nu ravni la magarul fratelui tau. Sau la femeia lui. La care ti se pare mai de ravna. Am tot ravnit, din secole innumere, de-am obosit si-acum din doua una, or ne-am inchis in cutia celor patru sinapse prin care mai privim lumea, or – hapsini ca invadatorii turci de odinioara – cotropim la tot pasul sub semnul meltenismului. Meltenismul va ramane in istorie drept un curent cultural al vremurilor prezente la paritate cu iluminismul, sau poporanismul (titlu de trista inspiratie dat fiind ca riscai, la lectura degraba si cu glas tremurat, sa-i zici poponarism, ceea ce inflama obrazul subtire al educatorului, care la vremea respectiva n-avea funie, dar avea rigla). Cuvine-se insa, si-am sa scriu un pic in raspuns la rezultate, sa exploram “de ce-urile” procentelor “alarmante” de drept credinciosi care inca opineaza ca soarele se invarte in jurul pamantului, sau am fost contemporani cu dinozauri, si-asa mai departe. Teologii s-au grabit sa-i spuna la randu-le “analfabetism religios” si sa reclame confuzia “regretabila” dintre religie si ocultism (dar de ce stimabililor?) si chiromantie, intre prorocul Isaia si datul in bobi sau – si mai rau – intre Judecata de Apoi si Horoscop. Afirm raspicat ca acesti domni ar trebui sa fie pregatiti sa vina si sa sustina aceasta ipoteza, cum ca intre religie si astrologie exista o diferenta, si ca amandoua nu influenteaza in aceeasi directie educatia.

Suferim de-o perversitate a contradictiilor. Vrem si cu dansa intr-ansa, si cu sufletul in Rai. Nerusinarea datelor este ca traim “cu frica lui Dumnezeu” (95% cred, Slava Lui! in caz ca se uita) dar ne mai gandim cu privire la rai/ iad/ viata de apoi/ originea omului (65% dintre repondenti mai c-ar zice ca totusi ne invecinam cu regnul animal) sau dinozauri. Este efectul alfabetizarii de trust, hai sa-i zicem asa, una in care omul n-a mai pus mana pe o carte de cand s-a inventat telecomanda, si-atunci undeva intre Taraf TV, Trinitas si National Geographic se creeaza o supa primordiala din care nu te mai scot toti funerii, in timp ce scolile se imputineaza iar biserica prospera pe spinarea natangilor. Sa nu-mi spuna cineva ca preotul isi va asuma rolul de educator in stiinte exacte, sau ca prelatul e un fel de celula stem a societatii de secol XX care, la fel ca Divinul pe care il slujeste, e omniprezent, omniscient si omnipotent.

Se pune problema, insa, in raport cu ce ar trebui sa ne fie rusine noua? In raport cu trecutul glorios, sau cu alte tari? Daca n-am spune educatie, si-am zice literatie, pre-rechizitul oricarui act de educatie alta decat pe cale orala, am afla cu stupoare (poate) ca stam mai prost decat cei din Georgia, Kazakhstan, sau fratii nostri de peste Prut, dar mai bine decat Portugalia sau majoritatea tarilor africane unde ne-am fi dorit sa emigram cand candida Bombo. Iar in istoria noastra recenta, citez, “Ateismul stințific a luat locul religiei, iar materia despre studiul sovietic a devenit foarte răspândită. Cele mai multe științe sociale au fost suprimate complet, sau comasate – sociologia a fost aproape interzisă, psihologia, dreptul și filozofia au fost reformate pe baza dogmei staliniste”; in replica, in ultimii 20 de ani, am combatut “ateismul stiintific”, am reinstaurat religia ca autoritate vociferanta in domeniul public, dar am reinstaurat si expertiza sociologiei si a psihologiei. Cele doua categorii sociale din urma prolifereaza indeosebi, dar nu numai, pentru ca facultatea de psihologie e mai ieftina decat propria psihoterapie (si in anumite cazuri mai ieftina).

Dar hai sa pun punctul pe un i care mie-mi da dureri de cap. Lasa Soarele sa se invarta in jurul Pamantului si lasa oamenii sa creada ca ne tragem din argila de Tismana daca vor, pana la urma. Credintele fac parte din acele drepturi individuale unde dupa Primul Amendament al tuturor, anume libertatea cuvantului si-a gandirii, vine si libertatea de-a nu le folosi pe nici una dintre cele anterioare. Dar nu construi “educatie” pe un teren putred si putrezind, pe-un popor lanced si lancezind, si cu mijloace in cele din urma de opresiune, nicidecum de devenire. Da-i alfabetizare, accesul la servicii bazale cum ar fi apa curenta si canalizare, electricitate, servicii de sanatate primare, secundare, si tertiare, adica de la cabinet la spital undeva la 30 – 45 de minute distanta (si nu invariabil “la Bucuresti”) si-abia dupa aia discuta daca l-a salvat Dumnezeu, vraciul sau domnu’ doctor. Da-i scoala in sat si carti de citit, iar daca doar popii ajung acolo, tu BOR da-le ordin popilor sa imparta si-altceva decat carticele de rugaciuni. Daca biserica e sa fie vector de educatie cum a fost, de-a lungul Evurilor, si in Franta, si in Spania, si in UK (si intrucatva si la noi, Popa Tanda vine repede in minte desi era Slavici si era Transilvania), atunci lasa Biserica sa fie vector de educatie si nu de indoctrinare. Oricum nu-i iese foarte bine, in timp ce copiii patriei  (enfants de la patrie) copuleaza din ce in ce mai copios la varste din ce in ce mai fragede cu toata stradania de-ai transforma in tanari adulti abstinenti. Facem parada de-o multime de dezamagiri, frustrari, si veniri si plecari si bagari (si mai ales scoateri) dar mult prea putini dintre noi lasa umbra pamantului in veritabilul spirit comunitar, chiar daca stiu ce le-a provocat umbra. Traim pentru noi, si pentru contul nostru in banca, si pentru plinul de carburant, pentru binecuvantarea de canapea si vacanta “peste hotare”. O masina puternica, cruise control, mie sa-mi fie bine sau cel putin nu chiar asa de rau, iar pe restul de-i in sfrantz. Aici vestea saptamanii este ca ajutoarele pentru sinistratii din Moldova ajung, mai nou, la sate riverane caci amaritii cu pricina, colac peste pupaza, refuza sa primeasca.

Chiar si in abisul prostiei nu avem voie sa abdicam de la bun simt, si de la nordul magnetic pe care il reprezinta “binele”. Devreme ce nu e nici bine, nici rau, sa crezi intr-un Univers heliocentric, dar e rau sa crezi ca poti sa fierbi lapte radioactiv si-apoi sa-l bei, sau ca e rau sa bei apa dupa un infectat cu HIV, sau un canceros, pur si simplu toti trebuie facem pasul inainte in a profera acest bine, iar daca nu-l stim sa facem bine sa-l aflam. E un imperativ, o intrebare care ar trebui sa te tina treaz noaptea: “ce-o fi bine?” sau “o fi bine”? E bine sa scuipi seminte pe jos? E bine sa injuri in timp ce te scarpini la prohab? E bine sa faci sali de spor in sate fara diguri de inundatii? E bine sa platesti un profesor cu 150 de Euro pe luna? Sau un chirurg cu 300 de Euro pe luna in timp ce doar flotila de transport a unui demnitar oarecare, maruntsel, dar important in satrapia lui, ar ajunge pentru un an de provizii pentru asistenta medicala? E bine sa dai spaga la groapa, sau sa vina preotul sa-ti refuze oficiul inmormantarii daca te-ai omorit si nu s-a gasit vreun psihiatru sa iti puna diagnostic? Unde au fost psihiatrii sa vina poate si sa dea cu subsemnatul, sute, mii, poate atunci niste domni din BOR s-ar fi sesizat ca si-au gresit meseria cu cateva secole? O fi bine sa cheltui cu doua maini, si sa strangi cu bombeul de la pantof? O fi bine sa furi? O fi bine sa ai o lege pe calapodul fiecaruia, si sa uiti de ocaua lui Cuza? O fi bine sa oferi pornografie pe paine copiilor? O fi bine sa nu ai diagnostice de abuz, sau strategii de interventie, pentru patologia de sexualitate in 2010? E bine ca aproape jumatate din tara asta e beata, iar restul mananca bataie? E bine sa stai? O fi bine sa pleci?

In tip ce un soare rasare, un soare apune, prea putini dintre cei pe care ii stiu mai pun in aplicare instinctul lor altfel prezervat de bine si bunatate. Bunatatea e pentru prosti, pentru fraieri, pentru aia care ajung sa curete coji de cartofi la micul dejun. Or nu, nu spune asa ceva si-apoi sa vii sa reclami ca poporul e prost, sau crede in ce stiu eu ce bazaconii. Poporul, ca intreg, e marca ta. Poporul esti tu. Nu vecinul tau, nu ala pe care il arati cu degetul cand spui nu, eu nu sunt asa, ce bine ca eu stiu toate astea iar el traieste in mizerie. Si in vreme ce mai cauti straturi in care sa te salvezi de la vina, si sa afirmi sus si tare ca nu e vina ta, ci e vina lor, priveste ce lasi tu in urma. O fi multumire? O fi satisfactie? Cineva imi spunea ca a-si controla calitatea actului medical facut depinde de cate datorii are la sfarsitul lunii, sau cat de aproape e cutitul de os. I-am raspuns ca are oricand si alte optiunii decat sa deverseze frustrarea lui pe patul pacientului. Omul nu vine la doctor sa afle de ce probleme a mai avut omul ala in halat in viata lui. Salut, doc, ce mai faci? Rau? Vai, nu-mi vine sa cred…

In concluzie la cele mai sus vin cu un indemn. Unul pe care l-am mai propus cand vorbeam de “acte de bunatate la intamplare”. Nu inveti sa fii mai bun decat facand bine. Ce-ar fi ca o zi pe saptamana, pe langa tot ce faci, sa mai faci si cate o fapta buna? Poate sa fie sa treversezi o batranica strada, sau sa dai o matura pe culoar, sau sa dai buna-ziua taxatoarei, sau sa intrebi un coleg de servici ce mai face, sa iti pese de ce se petrece imprejurul tau. Si daca tie iti pasa, si lor le pasa, atunci restul universului va concura, iar Pamantul va incepe sa se invarta in jurul Soarelui.

G.

Advertisements

27 thoughts on “Soarele care (se) invarte

  1. Inmormantarea “crestin-ortodoxa” e un ritual care presupune ceva reguli de respectat inclusiv de catre cel “de inmormantat”. Daca esti crestin ortodox (verde) stii ca sinuciderea e un soi de abdicare de la Biserica, prin urmare se presupune ca ai consimtit ca nu te mai intereseaza serviciile respectivei biserici, nici ritualul de inmormantare. Prin urmare cred ca e bine ca popa sa refuze, de ce nu ar fi? Practic actioneaza in acord cu dorintele sinucigasului, ceea ce e de respectat.

    Ce inseamna interventie pentru “patologie de sexualitate” ?

  2. Pingback: avemblog.net

  3. LOL
    Faptul ca TU nu stii ca intre religie si astrologie E o diferenta nu presupune ca vreun “stimabil” sa vina sa-ti demonstreze. Mutsunake, cu tot respectul, stii cum scrii tu articolele? Tin minte cand am jucat prima oare un Need for speed si dupa ce mi-am tunat masina am pus ditamai motorul, cai putere nu jucarie, si am uitat sa schimb pneurile de vara pe un traseu de iarna. Stii cum am mers?! LOL!! Din gard in gard!

    Ia sa mai spicuim din perlele de astazi:
    “biserica, vector de educatie si nu de indoctrinare”… sa indemni oamenii sa fie buni unul cu celalalt inseamna indoctrinare… LOL

    “BOR da-le ordin popilor sa imparta si-altceva decat carticele de rugaciuni”… as propune pliante de METRO… sau Evolutia speciilor…asta garantat o sa stranga din carciumi pe toti betivii :))))

    “sa vina preotul sa-ti refuze oficiul inmormantarii daca te-ai omorit si nu s-a gasit vreun psihiatru sa iti puna diagnostic?” hai sa-ti mai explic inca o data: biserica NU incurajeaza sinuciderea. Plus ca ma mir de ce te ofuscheaza treaba asta, daca tot n-ai cu Dumnezeu nici in clin nici in maneca? BOR, o institutie pe care o consideri mai mult decat un zero absolut, pe care ai vrea sa o vezi un fel de scoala de partid, poate transformata in loja masonica (3xLOL) te pune pe jar ca nu o sa-ti faca slujba cand o sa-ti legi streangul de gat?! E de mirare, zau! Pe bune, iti pasa?

    “In concluzie la cele mai sus vin cu un indemn. Unul pe care l-am mai propus cand vorbeam de “acte de bunatate la intamplare”. Nu inveti sa fii mai bun decat facand bine. Ce-ar fi ca o zi pe saptamana, pe langa tot ce faci, sa mai faci si cate o fapta buna? Poate sa fie sa treversezi o batranica strada, sau sa dai o matura pe culoar, sau sa dai buna-ziua taxatoarei, sau sa intrebi un coleg de servici ce mai face, sa iti pese de ce se petrece imprejurul tau.”

    Tot paragraful de mai sus stii cum se rezuma? CRESTINISM. Sic! 😀

  4. A venit vorba, zilele trecute, despre hapuri si psihiatrie. Hai sa-l ascultam putin pe Profesor Dr. Mircea Lazarescu, seful catedrei de psihiatrie Timisoara: http://www.youtube.com/watch?v=5Hu_Kv5WzwA
    E un fragment de 5 minute, merita ascultata parerea acestui om despre “minunile stiintei medicale”. E la final, dar merita sa vedeti tot.

  5. Sandu,

    Era de asteptat ca vei avea o reactie vehementa. M-am obisnuit. Cat priveste parerea dr. Lazarescu o cunosc, am vorbit cu dansul despre ea de multi ani, si i-o impartasesc; in fapt nici macar nu-i a lui, ci a lui Gordon Parker care scria in 2007, in Jurnalul American de Psihiatrie despre “dreptul de-a fi nefericit”. Ma indoiesc ca – apropos de coincidente – Parker s-a inspirat de la Lazarescu, ci mai degraba invers. In orisice caz e un curent de opinie impotriva “medicalizarii excesive” pe care il vad, si care are accentele lui de adevar.

    G.

  6. Sandu, merci de stele dar s-ar putea sa le iei inapoi afland ca perspectiva mea este atee si nu crestina. Vad biserica precum o institutie cu reguli ca oricare alta (nu voi face judecati de valoare la adresa ei/lor ca sa nu starnesc flames aici) la care achiesezi sau nu.
    Prin urmare perspectiva mea este mult mai daunatoare Bisericii decat iti poate parea sau decat este a celor care ii pun in discutie actiunile, astfel pracric luand-o in seama, in calcul,apropiindu-se, avand o “relatie” cu ea. I do not care.

  7. @Ina: nu ma intereseaza daca esti ateu, te inchini la Discovery sau la ibricul cu cafea 😀 Corectura ta a fost buna, la obiect, si de aia ti-am dat stele 😀 a nu se confunda cu sistemul ‘stelar’ din gradinite sau cu cel afisat pe frigider de parinti 😀 Sa speram ca a priceput si mutsunake si nu va reveni – tangential, deeeesiguuur – peste cateva zile asupra problemei de ce discrimineaza biserica sinucigasii.
    NB: un observator impartial al comentariilor mele poate observa ca doar corijez inexactitati, luari pe aratura, referitoare la biserica ortodoxa.
    S.

  8. Nu ca tu te-ai pricepe prea bine la ceea ce “predici”, ca arunci la pietre de nu mai vedem nici victima lapidarii deja.

  9. Sandu,

    Te-am incurajat de multe ori ca tu, care “te pricepi”, sa vii sa iti manifesti priceperea, sa darami mituri si conceptii gresite pe care “talica” le vehiculeaza in nepriceperea si gangavenia mea. Uneori ma refer la buchea cartii pe care o contest; alteori ma refer la practica ei pe care o detest. Tu ai observat bine ca am ajuns la un echilibru in ceea ce priveste parerile tale; mi-l mentin.

    G

  10. Asta si fac, mutsunake, iti citesc articolele si te corectez. Uneori mai vehement – pentru ca faci niste gafe asa de babane incat cu greu le pot deosebi de rea intentie – alteori mai potolit. Ina zice ca te-am ingropat sub pietre. Hai sa le zicem pietricele in geam. Atentionari la fereastra turnului de fildes in care te-ai proclamat propriul dumnezeu. Sper sa le iei in considerare pentru ca, deocamdata, iti faci mare pacat cu ceea ce scrii in necunostinta de cauza. Si nu-ti ajuti nici tara, nici poporul. Nu faci decat sa dai apa la moara secularizarii, consumerismului. Ma intreb: oare cui foloseste? Oare iti foloseste?

  11. Sandu, asta ti-e tie teama, ca o sa decadem in secularizare si consumerism, iar religia are vreun caracter salvator? Esti – iarta-ma ca ti-o spun din nou – naiv. Nu contest ce remarci tu, anume ca multe dintre indemnurile la bine, si emancipare, iesirea din salbaticie si pana la urma interesul de aproape sunt de regasit in invataturi crestine. Ce contest eu e natura lor revelatorie, divina, si vin a spune ca omul e perfect dotat evolutionar cu morala; religia de-a lungul istoriei a venit sa o perverteasca si in cele din urma sa si-o asume prin drept de orientare divina.

    Iar in textul meu incerc un uppercut la adresa bisericii, devreme ce alteori m-am legat de religie. O fac ca unul care gandeste, si nu dintr-o pozitie de expert. Pozitia de expert mi-o rezum pe teme medicale, dincoace am insistat si alte dati ca o fac ca un amator, adica un iubitor al subiectului.

    @ Ina, ramasesem dator cu un raspuns, anume legat de nevoia ca biserica sa decriminalizeze suicidul din punctul ei de vedere. Problema s-a pus si in alte tari; stim ca in tarile cu intoleranta religioasa la suicid oamenii tind sa moara mai des prin suicid dupa o astfel de incercare; de asemenea stim ca sunt mai frecvente cazurile de tip crima-suicid. Noi inca ne luptam sa admitem ca, de-a lungul vietii, vom cunoaste cel putin o persoana care se va sinucide, si ca sunt sanse ca o persoana din familia noastra largita – a fiecaruia, atentie – va incerca sa se sinucida. Chestiunea credintei personale, o spun, tine de un drept fundamental, inalienabil; chestiunea oficierii unei slujbe de inormantare in cadrul unui rit are conotatii nu dogmatice, ci sociale si culturale in interiorul acelui domeniu; si nu se refera doar la suicid, impedimente uneori hazlii sunt si pentru alte “situatii” in care ramane la latitudinea unui corp de preoti sa “decida”. E fantasmagoric ca preotii sa ceara un diagnostic psihiatric functie de care sa faca o slujba de inmoramantare, sau alta. E pervers. E pur si simplu gresit. Slujbele de inmormantare nu folosesc intr-atat mortului cat familiei acestora, supravietuitorilor, pe care biserica le impovareaza si le stigmatizeaza inutil; unde mai pui ca se da si vina pe mort, intr-un acces isteric de “iubire de aproape” si “de morti numai de bine”.

    G.

  12. Ina, treaba cu lapidarea e rupta din context. Dupa ce Iisus a spus “sa arunce cu piatra cel care n-are pacat” si toata gasca de barbati furiosi a plecat, s-a intors catre Maria si i-a spus “pleaca si nu mai pacatui”. Deci treaba cu scapatul de bolovani merge doar o data. Mutsu nu e la prima abatere. 😀 De asta spun ca e bine sa te documentezi inainte de a scrie/propaga inadvertente. Vorba cu intorsul obrazului este, la fel, o treaba preluata de bolsevici, mai nou de ‘umanisti’ pentru a transforma crestinul intr-un soi de dobitoc pe care-l poti bate ca nu zice nimic. Daca ai merge la biserica, daca ai discuta macar o data cu un preot ai afla ca “daca iti cere cineva camasa, sa i-o dai ca poate nu are, daca iti cere de mancare sa-i dai ca poate ii e foame, daca vrea din pamantul tau sa-i dai o bucatica pentru ca poate nu are unde sta. Dar daca vrea si mai mult, si mai mult, ai sa vezi ca sare sabia singura din teaca.”

    Copiii care fac religia in scoli stiu lucrurile astea. Inteleg ca voi n-ati prins cursurile astea sau n-aveti copii sau nu stati de vorba cu ei pe aceste teme.

  13. Cum de cativa ani mi-am facut un obicei sa premiez intru incurajare primul gandulet anemic pozitiv , si cum ma simt perpetuu agresata si surprinsa de drosophila melanogaster la volan de bmw, corvus corax cu coliva la biserica si arheopterix cu aere hi tec in management , am gasit. Pana la urma trebuie sa am si eu un ghisheft din treaba asta si anume ca nu-mi trebuie nici un efort ca sa-mi caut unicitatea. Cu ce nu m-am putut impaca inca este ca “meltenimea” se place si doreste sa se inmulteasca.

    Referitor la discutia de mai sus, profit ca ma aflu intre competente ca sa va intreb ceva. Stim cu totii despre fenomenul Pitesti si despre tratamentele de acolo, care transformau victimele in tortionari. Intelectuali, printre care si oameni ai bisericii, cu mare greutate emotionala au avut de ales intre a muri sau a deveni , la randul lor, tortionari.
    Cum oare vede BOR asta:
    Daca alegeau sa se sinucida in detrimentul torturarii semenilor erau ingropati fara slujba?
    Daca au ales sa tortureze , dar sa traiasca, inseamna ca au crezut in Dumnezeu?
    Chestiune de gust si de educatie, mi se pare ca nu se trateaza cu injectia antistress.
    Ceea ce mi se pare interesant este ca cei mai “crestini” oameni pe care ii cunosc au parerea lor personala despre biserica si felul lor unic de a-l iubi pe Dumnezeu.

  14. G, sinucigasul e de vina si punct. In treaba cu pacatele nu exista nuante. Ori iti traiesti viata ca bun crestin ori pa! Familia, daca vrea si cu aia in pardon si cu sufletu’n rai, sa-si puna pofta in cui. Familiile sinucigasilor sa stie ca nu poti schimba taberele dupa cum ti-e pofta. Ori duci o viata crestina DIN TATA IN FIU, ori platesti. V-am mai scris eu despre cele sapte generatii in care se platesc pacate. Nu e vorba in vant. Asa cum iti cresti copiii, asa ii ai. Asa cum ei isi vor creste copiii, asa-i vor avea. Peste sapte generatii, unul dintre ei va plati un pacat de-al tau de astazi.
    Familiile nu sunt impovarate si rusinate de biserica, familiile ar trebui sa se simta rusinate de tot ce au facut sau nu au facut, zi de zi, impingand astfel la sinucidere.

  15. @Beebee: http://www.youtube.com/watch?v=AckdnaOy7j8
    Invitatul Eugeniei Voda este Bartolomeu Valeriu Anania, mitropolit al Mitropoliei Clujului, Albei, Crișanei și Maramureșului, fost condamnat la 25 de ani de munca silnica.

    “eram intr-o cadere. Cand esti in cadere poate fi pacat sau nu poate fi pacat…” Urmareste-i istorisirea, o sa-ti raspunda, partial, la intrebare.

  16. tot @ Beebee: Felul unic de a-l iubi pe Dumnezeu e documentat temeinic in Scriptura, ca sa zic asa 😀 E vorba, trecand peste orgoliul ‘eu nu ma supun canoanelor’, de slabiciune. De la ‘fel unic’ de iubire ajungi la Dumnezeu unic si hopa! te-ai intors de unde ai plecat: fara de Dumnezeu. Ispitit de una si alta, fara taria de a rezista tentatiei, restrangi din reguli pana ti le faci pe placul tau. Ma hazardez sa spun ca cei mai crestini pe care-i cunosti sunt inca departe de crestinismul lasat de Hristos.

  17. Interesant subiect: ce-as face daca as fi silit sa-mi torturez semenii. Cred ca aici e o subtilitate, nu e vorba de sinucidere ci de sacrificiu. Sunt slab si nu pot rezista torturilor. Cineva ma arde cu fierul rosu si-mi spune ca va inceta supliciul daca la randul meu voi deveni tortionar. Sunt constient de propriile limite de a indura durerea si atunci ma SACRIFIC pentru a-i salva pe altii. Sinucidere. Sacrificiu.

  18. ” E fantasmagoric ca preotii sa ceara un diagnostic psihiatric functie de care sa faca o slujba de inmoramantare, sau alta. E pervers. E pur si simplu gresit.”

    E fantasmagoric si gresit sa existe preoti in zilele noastre. Daca accept existenta lor, orice fantasmagorie de felul asta e perfect coerenta cu situatia.

    Sandu, “”All right, then, I’ll go to hell.”
    Din mila crestina macar, ne lasi sa mai si respiram sau ati inventat jihad ortodox? Aveam senzatia ca ortodoxia e o religie mai discreta, mai intru sihastrie asa..ia verifica cu duhovnicul de serviciu, te rog.

  19. Valeu, un tractorist la feminin! 😀 😀
    Unul se ineaca in sila, altul se sufoca de jihad crestin! Sunt un fel de Rambo si nu stiam. O sa bat recordul la cadavre/episod! OMG!

    Pai cine te pune draga Ina sa te sufoci in subsoluri de bloguri pe canicula asta? Stii la cati metri adancime esti aici? Crezi ca poti plonja fara aparat de respirat? 😀 Hai, da click aici si ia o gura de aer proaspat: http://www.gradinamea.ro/

    Ai vrea tu sa ajungi in iad, la cazacioc, tutun si femei… hehe… 😀 😀

  20. Sandu, este alegerea mea sa citesc un blog ale carui texte ma intereseaza. De ceva vreme comportamentul tau obsesiv de flamer cu o singura idee fixa m-a oprit sa ma comentez ceva. Apoi mi-am dat seama ca este in detrimentul meu, al celorlati cititori si pana la urma al celor care scriu acest blog sa evit sa particip doar pentru ca este napadit de comentariile tale. Asa ca voi continua sa citesc si sa particip ori de cate ori voi simti nevoia sa o fac, ignorand cu totul lipsa ta de masura pe care nu sunt eu in pozitia de a o sanctiona aici altfel decat prin a te ignora complet din acest moment incolo.

  21. Oooo, sunt nemangaiat! Dar eu as vrea sa-mi comentezi in continuare ideea fixa, te rog, nu ma ignora! Tracto m-a parasit, acum tu! :(( Nu, nu, nu!!!

    Uite, am sa-ti compun imediat un vers, poate-poate te razgandesti:
    O, ramâi, ramâi la mine,
    Te iubesc atât de mult!
    Ale tale doruri toate
    Numai eu stiu sa le-ascult.

    Stiu si bancuri: Doua rosii pe o cale ferata. Una zice: o sa te ignor complet. Si cealalta: ete fleosc! 😀 😀

  22. (fundal sonor: Ennio Morricone – The Good, the Bad and the Ugly)

    sandu: – Mutsu, am rams doar noi acum… pare intocmai ca pe vremuri.
    mutsu: – Taci si sapa!
    sandu: – Daca ma impusti, n-o sa vezi un sfant din banii aia.
    mutsu: – Taci si sapa!
    sandu: – O sa-ti spun si de ce. Pentru ca nu e nimic ingropat acolo.
    mutsu: – Trebuia sa stiu ca nu pot avea incredere in tine… Vezi amice, sunt doua feluri de oameni pe lumea asta: cei cu armele incarcate si cei care sapa.
    sandu: – Doar n-o sa ma impusti pentru asta. Fiecare din noi stie jumatate din secret. Doar impreuna putem pune mana pe bani…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s