Liber sa tip 3

Imi e greu sa nu scriu cuvintele urmatoare despre politica, daca ultimele doua saptamani au reusit ceva, din spic-cu-spic-patriei-snop, este ca brusc se discuta de lucruri in Romania. Cuvintele-s putine, mesajele la fel de boante ca mai-mereu. Suntem prinsi in mara ne-trecerii, pe la noi n-a trecut Revolutia, suntem inca sub papucul Securitatii, al Comunistilor, al Fostei Stapaniri, ai Dictaturii …si-asa mai departe. M-as bucura sa fie asa, evident daca ar fi asa pare-se in mod rezonabil ca niste milioane de oameni s-ar aduna alaturi de proferatorii unei astfel de revelatii si-ar avea loc, mutatis mutandis, apocalipsa. Sa-i dam in vileag, zic, nu? In lipsa unei astfel de dari in vileag, insa, mesajul se periseaza atat de repede, vai, devine putrid, nu pastreaza nici macar o mica umbra de estetica, mai apare unul care zice ca ar trebui scosi si impuscati, altul vine si propune alegeri anticipate cu doar cateva luni inainte de alegeri, se uzeaza invective, se arunca umori pe geam indeosebi bila si flegma, se indeamna oamenii la rascoala si, cand oamenii pastreaza un pic de calm si introspectie, devin evident partea nevazuta a unui iceberg, “nemultumitii pasivi”, decervelatii, brutele conectate la obedienta, deci daca nu sunteti cu noi sunteti impotriva noastra.

Eu nu ma simt reprezentat de cei din Piata Universitatii. Nu ma simt reprezentat de nici un partid politic si capat, cel mult, afinitati monarhice pe masura ce trec anii, observ ca vremea democratiei a trecut pe mapamond si sunt State care functioneaza (nu , America nu functioneaza democratic) nu pentru ca poporul decide, ci pentru ca Statul e respectabil, suficient de respectabil incat cel in slujba lui sa-l protejeze ca si cum i-ar fi parinte, ca si cum i-ar fi copil. Or patriotismul de Caragiale, din Piata Universitatii, luat om-cu-om e veritabil dar cand il iei om-cu-grup se pierde, se risipeste. De ce sa crezi ca oamenii sunt brute doar pentru ca nu ies in strada?  De ce fortezi nota, sa infigi imagini filmate “de pe umar” in ochii audiente doar pentru a sublinia ca “poporul s-a trezit”? Poporul nu s-a trezit, pentru ca poporul nu s-a culcat, si devreme ce eu, cetateanul Diaconu, sunt si eu o bucatica de popor risc sa ma simt din ce in ce mai ofensat ca cineva vorbeste in numele meu devreme ce eu, cetateanul Diaconu, nu dorm ci pur si simplu aleg altfel. Am ales sa raman in Romania si aleg si cand am sa aleg sa plec am sa plec si n-am sa plec obidit pentru ca mie Romania, profesional, imi ofera imens de mult. Bine, o sa zambiti, dar matale esti psihiatru, noi pacientii viitori la fel ar trebui sa fim recunoscatori? Noi care am pierdut bani, noi aia pe care ne-a alergat Garda, si DNA-ul, si Parchetul, si pedelistul de serviciu, si politrucul de proximitate, noi aia ce sa facem, sa zicem multumesc, mai vreau si supliment?

Am mai folosit argumentul urmator, am sa-l prezint si acum, in lagarele de concentrare naziste era un paznic cu o pusca la 3 – 400 de oameni; ar fi fost suficient sa sara pe el si gata, se termina acolo dar nu, multimea subjugata unui simbol capata un caracter coloid, si tin laolalta mai degraba decat sa iasa din contentionare. Oamenii care contribuie la fiscalitatea statului ar fi suficient sa inceteze sa plateasca taxe brusc cu totii, dintr-o data si omnipotenta statului s-ar prabusi. Medicii, politistii, profesorii care isi considera meseria obidita si vor lucruri ar trebui sa inceteze munca si-atunci vocea li s-ar face auzita. Ma doar sa aud ca tot ce-i uneste pe oameni nu e afinitatea fata de breasla lor, fata de acasta calitate de-a trata bolile oamenilor, ci un substantiv comun numit basism. Rusine mi-e a-l scrie, marcheaza in constiinta publica o perioada de mare mizerie si vidanj social care nu e marca puterii, e marca opozitiei care s-a decis a-l lua in seama si dimpreuna, pentru votant, s-au scufundat in cel mai umbros vocabular posibil in care e plauzibil sa spui, la ora de mare audienta, “pe aia ii doare in cur de ailalti” si sa treaca, de ce? pai pentru  ca asa intelege si tatal domnului Marica caci pentru toti acei “tatal domnului Marica” (de exemplu, evident) lumea reprezinta cateva zgomote guturale si-o palma dupa ceafa, si-apoi sa mergem sa mancam.

Refuz acea lume, ma scuz dinauntrul ei, nu cred ca lumea aia imi da mie paine si sare pe masa, nimic nu ma poate convinge nici macar poporanismul lui Goga (o utopie relativ similara cu ce se petrece zilele acestea) ca in momente critice e timpul sa ne intoarcem cu fata catre dansii. Bunicii mei sunt oameni simpli, si n-am auzit vreodata de la ei ca ii doare in cur, mama (bunica mea) a insistat dintotdeauna sa ne exprimam corect, frumos, coerent, am crescut cu haine curate si cu intelegere pentru drepturile celuilalt, si duminica maturam ulita din fata curtii noastre si adunam baligile lasate de bivolii altora pentru ca era in dreptul nostru, si cand treceam pe langa cineva dadeam buna ziua si ii vorbeam cu dumneavoastra. Acest “dumneavoastra” s-a pierdut in diftongi si triftongi ferentari intr-atat incat mai nou lipseste doar “a lu” ca sa fie formula completa intr-o lume de Marin Preda. Cine e vinovat ca ati uitat sa spuneti “dumneavoastra”, presedintele? Si daca presedintele nu e educat, sunteti obligati sa va purtati la fel? Cand ati dat cinstea pe rusine si la ce ajuta ca astazi ne tragem de sireturi cu presedintele si premierul Romaniei? Sunt indoit de isteria asta pentru ca nu doar statul Roman ma impiedica, atunci cand ma lovesc de marginile imaginatiei mele, sa fac lucruri, ci omul de rand, romanul de rand, vecinul meu de palier, egalul meu pe lantul trofic care nu are mila, care se simte indreptatit de niste “ei” sa fie mojic, sa-mi vorbeasca pe nume, sa tipe la mine si sa profereze o propozitie cu sintaxa indoielnica ca  – brusc – daca nu sunt cu-ai lui am devenit basist.

G

One thought on “Liber sa tip 3

  1. Pingback: polimedia.us/fain/

Leave a Reply

