Profesorul de patimă

Aș minți să zic că l-am cunoscut pe Dumitru Păduraru. Deși, istoric, l-am cunoscut, odată, pe Dumitru Păduraru în perioada în care eram băiat de trupă la UMF București, la Catedra de Anatomie condusă de Cezar Th. Niculescu. Moldovenii veneau mai rar prin sud. Pe Păduraru, ca și pe alții (frații Maghiar, Mircea Ifrim, floarea Bihorului și împrejurimilor) i-am întâlnit acum 16 ani la Primul Congres Internațional (sic!) de Anatomie de la Băile Felix, ținut cu multă surlă și fanfară de fratele de arme al lui Cezar, ”academicianul” Ifrim. Azi un bătrânel decrepit, uitat prin diverse saloane ale Sănătății de burg din capitală, Ifrim era la vremea respectivă un autentic patron de arte, cu părul atent cănit, cu inelul gros al cavalerilor cruciați pe-o falangă prelungă, descărnată, și o quasi-imperceptibilă halenă de putred care se amesteca cu parfumul onctuos spritzat pe costumul vișiniu. Era un personaj, Mircea Ifrim. Era o cocotă. Dar acasă la el, la Oradea, Dumnezeul primei universități private de medicină din Vestul țării era omniscient, omnipotent, un Mecena al universitarilor. Printre ei, tinerel și ager, Păduraru, pe o traiectorie balistică pe care stăteau și cățelandrii ca noi. Ești cuminte, de la preparator te păstrez asistent. Stai câțiva ani asistent, ții bine capul între urechi, știi când să vorbești dar mai ales când să taci, și-o să fie totul bine. În câțiva ani o să fii șef de lucrări. Mai tai pe unul pe stânga, mai sapi pe unul pe dreapta, dacă ai supt licuriciul potrivit ajungi și conferențiar. Profesorii de azi? Mulți dintre ei, la sfârșitul mileniului trecut, erau cum era și Păduraru. Aspiranți înfometați, cu ochi sticlind și guri hulpave.

Bătrânii noștri aveau o aură vampirică. Nemuritori. Răi. Cuceritor de răi. Intoxicant de perverși în felul în care-și vedeau studenții. Totul era, în fapt, un exercițiu psihologic de dominare. Profesorul nu umbla niciodată singur. La profesor, practic, nu ajungeai. Ajungeai la noi. Noi, preparatorii, eram prima poartă. Deasupra noastră asistenții universitari. Unii mai de treabă, alții mai puțin. Toți la cotă, toți la normă. Cota era de studenți cotizanți (i.e. plic, valută, favoruri), îndeosebi străinii. Noi aveam mulți greci. Grecii aveau bani. Aveam și câțiva albanezi. Albanezii nu prea aveau bani. Dar aveau femei frumoase. Și femeile frumoase aveau bărbați geloși. Din care pricină cineva aproape că s-a trezit cu mașina în flăcări după ce i-a făcut avansuri unei margarete exotice, prilej cu care s-a ales cu un mesaj foarte clar. Mai deschizi gura în fața ei, mori. Margareta a umblat vreme de patru sesiuni plângând la poarta lui dom’ profesor să o treacă. Nu de alta dar, în primii doi ani de facultate la Medicină, cei mai grei ani practic, Anatomia e nava amiral. Anatomiștii au o aură de superioritate pe care scuipă, pe-ascuns, histologii, bioceliștii (specialiștii în biologie moleculară) și biochimiștii. Cei de la biofizică, blânzi și excentrici pe orbită, nu prezintă vreun interes. Nu. Anatomia e în centrul gravitațional. Despre cum am ajuns să fac asta, la 19 ani, am mai scris.

Dumitru Păduraru a fost arestat, zilele acestea, pentru că ar fi condiționat trecerea examenului la anatomie de favoruri sexuale unei studente. Practica e de notorietate în universitățile din România. O făceau și oameni de la noi. Mai ciudat e că Păduraru, cel puțin de două ori în ultimii 4 ani, a ajuns în atenția presei pentru comportamente similare. Și totuși nu s-a potolit. A ajuns să fie bătut, i s-a pus o bombă sub mașină. Și tot nu s-a potolit. Nu s-a potolit nici el, nu l-au potolit nici colegii, y compris camarazii din Senatul UMF Iași. Când mi-am făcut documentarea despre el, în premersul textului meu, am rămas cu un perfid iz de vomă în spatele faringelui. Dom’ profesor a terminat facultatea acum 20 de ani. Cam târzior, la 30 de ani. Avea de recuperat. Au urmat bifele, punct cu punct, ale unei cariere deloc surprinzătoare. Cum s-a făcut sorocul, Dumitru Păduraru a mai urcat o treaptă. Rezidențiat în radiologie, 4 ani? Bifat. (În paranteză fie spus, mulți dintre anatomiști își ”trag” și-o specialitate clinică mai ieftină, gen radiologie, să fie acoperiți. Așa s-a ales România cu mulți radiologi făcuți la Mobutu). Lucrare de doctorat făcută în timpul rezidențiatului? Bifat. Aici, că tot veni vorba, e o poveste de zis. Păduraru a fost băiatul de trupă al regretatului profesor Mircea Zamfir, anatomist din aceeași garnitură și piscină genetică din care-au speciat și Ifrim, Cezar și alții. Potrivit unui cotidian local, Păduraru și-a plagiat teza de doctorat aproape la punct și virgulă după lucrarea (ce-i drept, originală), a lui Zamfir, publicată cu 15 ani înainte. E implauzibil că Zamfir nu a știut de asta. În fapt, e o speculație rezonabilă că i-a făcut doctoratul cadou, contra devotamentului semper. În 10 ani de la obținerea doctoratului, acest eminent anatomist fabricat în România a ajun să fie șeful catedrei de la UMF Iași, ce-i drept pentru o scurtă perioadă, în 2008, după moartea lui Zamfir! Este, sau cel puțin așa rezultă din CV-ul profesional, (încă) vicepreședintele Societății Române de Anatomie! Este, în același timp, potrivit stenogramelor procuraturii, protagonistul următoarei anecdote:

“Te aştept în semestrul II şi în fiecare săptămână, aranjată, frumuşică, cum eşti acum…Săptămânal, în semestrul II te aştept”, ar fi spus Păduraru. Tot atunci, universitarul a întrebat-o pe fată dacă şi-a început viaţa sexuală şi ce culoare are lenjeria sa intimă. “Lovindu-se de refuzul persoanei vătămate, Păduraru Dumitru a devenit nervos, neputând să tolereze frustrarea cauzată de atitudinea victimei şi dându-i acesteia un ultimatum: «ai zece secunde să te gândeşti! Nu. Pentru că…şi la patru am altceva şi nu am cum. Ai zece secunde să te gândeşti! (…) Zece secunde au trecut. Gândeşte-te!»”

(Sursa: Adevărul)

Acest domn, spumă odioasă a unui sistem universitar hidos, a crescut bine-merci la umbra Rectoratului UMF Iași. E băiatul de aur al unei filosofii de prăsit pseudo-academia, impostoratul care ”educă” viitori medici în România. Aceștia sunt oamenii care, potrivit celor mai recente ordine de ministru, ”decid” etica în spitalele României. Aceștia sunt oamenii care taie și spânzură, care împart bani, fonduri, care se cațără unul pe altul, se călăresc reciproc, și când se umflă sufleul tac. Tac mâlc. Tac morți în păpușoi. Tac și, prin tăcerea lor, sunt complice. Pentru că păcatul indiferenței e cel puțin la fel de mare. Păduraru era știut. Păduraru era reputat. Și, deși faima lui s-a dus cale de 5 județe, și merge mulți, mulți ani în urmă, nimeni din UMF n-a îndrăznit să-l antagonizeze. După incidentul din 2010, când cineva i-a pus o bombă sub mașină, onorabilul conferențiar și-a luat permis de port-armă. Așa venea la cursuri, cu pistolul în toc, la piept, un veritabil cowboy în Estul sălbatic.

Povestea lui e doar alta care trece pe sub radar în timp ce privim, drogați cu adrenalină, confesiunile Pupezei blonde, arestarea marelui Alb, perindarea zerourilor pe sticlă, unele cu chip de om, altele cu coadă de pește. Datoria mea e să-mi apăr meseria prin ce scriu, și măcar oamenii care mă știu, care mă citesc, care dau peste mine să afle. Să afle că astăzi, în 2015, continuă lucruri care se întâmplau și acum aproape 17 ani. Continuă în țara care are cea mai mare pepinieră de viitori medici din galeria nou-veniților în Uniunea Europeană. Continuă în țara în care studenții străini aduc la bugetul universităților, anual, peste 16 milioane de Euro, oficial, și neoficial încă pe atât în plic, șpăgi, și diplome date pe bărbi. Într-un editorial recent de-al meu în Viața Medicală aduc aminte și de faptul, deloc de neglijat, că aproape trei sferturi dintre studenții străini, în unele centre, provin din țări non-UE. Clujul, de exemplu, se laudă cu studenți din țări exotice precum Tunisia, Maroc, Sudan. Departe de mine să generalizez, nu cred că veniți pe plaiurile răzeșilor studenții vor întâlni doar Pădurari (sic!), dar e deja grosolan dacă vor fi întâlnit măcar unul. Ministerul Sănătății e destinat să piardă lupta la baionetă cu corupția din Medicină atât timp cât, în spatele autonomiei universitare, România va continua să hrănească dulăi băloși, și prădători sexuali, impostori și nemernici, personalități de polipropilenă și lupi în țoală de oaie, guvernanți ai Eticii peste-o șleahtă de pungași. Sila mea față de ei e dictată de două lucruri: primul, că întâmplător au aceeași meserie cu mine, și pata lor e și pe halatul meu. Și doi, că prin culoare și anticamere o fracție minimă din taxele plătite de mine ajunge și-n buzunarul lor. Or eu refuz să contribui la remunerarea cu zeci de mii de lei pe an a unor hiene psihopate. Fiat justitia, pereat mundus!

G

23 thoughts on “Profesorul de patimă

  1. multumesc c-ati scris despre rinocerii din medicina romaneasca; boala grea ascunsa curent sub vorbe goale sau bezele; sunt atatia incat daca s-ar calcula daunele….. putin ar mai ramane din doctorime; mutatis mutandis: e mai rau decat in lumea SRI, Udrea, DNA, Parlament, Politie etc

  2. Frumos articol Ha, ha, Ifrim Mircea ! Mai traieste? L-am cunoscut demult, cand era invitat pe la diverse cluburi sportive sa-i sfatuiasca pentru obtinerea performantelor. Ne-am contrazis pe niste principii de psihologie pe care el credea ca le cunoaste. Am plecat de acolo cu un gust amar si cu nedumerirea cum un Ifrim Mircea poate pacali multi oameni. Sau, se lasau pacaliti?

  3. Stimate G, fac parte dintre colegii de “trupa a regretatului Profesor Mircea Zamfir, anatomist din aceeasi garnitura si piscina genetica etc.” si, fara sa contest in vreun fel indreptatita Dumneavoastra vituperare a moravurilor bolnave ale unor membri ai corpul didactic universitar romanesc, ma sperie tonul de manie proletara, generalizarea pe care v-o asumati si atacul “elegant” a unui coleg ( al meu, nu al Dumneavoastra !) care este trecut la cele vesnice, adica nu se mai poate apara. Nobila chestie, barbateasca atitudine !
    In ceeace ma priveste , am apartinut vreme de vreo 30 si ceva de ani corpului didactic al Universitatii de Medicina si Farmacie “Grigore T. Popa” din Iasi la Anatomie, La Chirurgie generala, la Chirurgie Plastica si ma ofer voluntar sa ma balacariti si pe mine alaturi de Prof. Mircea Zamfir (odihnesca-se in pace !) si de zecile de cadre didactice competente, serioase si principiale, care si-au dedicat existenta, proiectele, eforturile si entuziasmul ( naiv?) studentilor si universitatii. Daca ma apuc sa-i enumar mi-ar trebui mult spatiu, iar studentii isi amintesc cu respect de acestia. Va doresc multa bucurie si satisfacii sufletesti derivate din activitatea Dumneavoastra.
    Stefan Luchian

  4. Domnule doctor, mulțumesc de comentariu. Apreciez și dojenitul patern. Dumneavoastră n-am a vă adresa decât următoarea întrebare: teza de doctorat pe care și-a dat-o dr. Păduraru, despre care sunt presupuneri că ar fi plagiată din teza de doctorat a dr. Zamfir, s-a făcut cu sau fără știința acestuia? Aș aprecia un răspuns, presimt că n-o să mi-l dați. Restul, domnule doctor, e praf și furtună. Nu-mi vorbiți de proletariat, eu sunt liberal, nu cred că trăim în același film.

  5. Pingback: Profesorul de patima | Asociatia Medicilor de Familie Mures

  6. Haideti sa fim seriosi,Zamfir facea preagtire la anatomie cu elevii de clasa a 12 a pe o suma considerabila de bani, si apoi daca mai plusai cu ceva,aveai si intrebarile sau cel putin o parte din cele care se dadeau la examenul de admitere. Apoi,studenti straini si romani se duceau cu sticle de bautura si atentii la dansul acasa, asta doar ca sa il aprecieze. Si nu in ultimul rand, omul nu a murit de batranete, a murit ca avea o tona de grasime pe el si in jurul oricarui organ intern si,desi statea vizavi de facultate,venea cu masina la ore, ca nu mai era in stare sa se miste de greu ce era. Mie mi se pare ironie/justitie sa moara de la toate pachetele si spagile pe care le-a primit. Si ca el,ca Paduraru si Dorobat mai sunt multi. Iar cei care au impresia ca ei nu sunt cu nimic vinovati,poate din cauza ca nu ati luat spaga pana acum,stati linistiti sunteti la fel de vinovati,si asta din cauza ca ati inghitit minciunile lor,ati inchis ochii la ce se intampla in facultate si spitale,dar mai ales sunteti vinovati pentru naivitate. In locul vostru m-as uita bine in oglinda si in jurul meu inainte sa mai iau apararea la vreun doctor. Si da sunt doctor,si cel mai greu lucru a fost sa castig increderea pacientilor,deoarece acestia sunt invatati sa fie furati de fiecare data cand calca pragul unui spital sau cabinet,si daca esti corect cu ei se sperie. Asta ati lasat in urma,pacienti carora le e mai frica de doctori decat de moarte,si doctori se uita numai in ochii figurii de pe bacnote,in loc sa se uite la pacient!

  7. Si inca o chestie,spitalul Sf. Spiridon a avut un computer tomograf care statea acoperit de o prelata,fix in parcarea de la urgente,si asa a stat ani de zile pe orice anotimp. Avem deci un dispozitiv care poate salva vieti printr-un diagnostic mai exact,dar nu facea asta,pentru ca nu a fost bagat nici macar o data in priza cat am fost eu student 6 ani. Asta ca sa va faceti o idee cam ce mentalitate predomina in spitalele de la noi.

  8. Excelent scris articol! Atât forma, cât și fondul. Mulțumesc! Dincolo de plăcerea estetică pe care mi-a oferit-o, am putut să mă regăsesc în indignarea față de măgăriile care se petrec la drumul mare la UMF. Am o cunoștiință, student la stomatologie, care îmi relatează cu lux de amănunte cum se stă la coadă pentru dat șpaga. În mâna preparatorului. Fără pic de jenă din partea celui din urmă. Ca și când ar da țigări la tarabă. Îl întreb de ce nu riscă măcar unul, din marea de studenți, o cât de mică luare de atitudine, și-mi spune că e prea împământenit sistemul, că nu ai nicio șansă sa-i dobori. N-am fost de acord cu el, iar știrea cu pădurarul hedonist mi-a adus satisfacție.

  9. Sunt mama unui student la medicină şi în cei 3 ani şi jumătate de facultate pe care i-a făcut pâna acum nu am “cumpărat”nici un examen pentru că a ÎNVATAT.Deci nu generalizati şi pentru situaţia din facultăţi sunt vinovaţi şi studenţii şi părinţii care le dau bani pentru examane când ei nu au chef sa înveţe.

  10. Draga mamica, spune bogdaprosti ca nu ai o fata , la fel de buna si silitoare ca baiatul tau, sa o trimiti la scoala, ea sa-si vada corect de invatatul ei, si sa devina carne de tun pt un libidinos…sa fim seriosi, exista si studenti silitori, dar din pacate o parte dintre ei nu au norocul de a nu intalni o ,,fiara” care sa le schimbe dramatic viata…si cred draga mamicuta ca nu comunici cu copilul tau, altfel ai auzi ce li se intampla unora…si mai cred ca nu ai calcat prin spitale ca pacient altfel nu ai fi atat de oarba vizavi de bestiile de acolo( nu toti , dar suficienti) sau poate copilul tau se pregateste si pt asa ceva…o spun in calitate de apartinator a doi bolnavi de cancer, unul dintre ei a pierdut lupta, din pacate , da, am primit in mana lista cu preturile operatiilor, si da, a trebuit sa platesc sperand la un strop de viata pe care nu l-am primit, am primit muuulta umilinta si batjocura, am primit refuzul internarii in lipsa plicului, iar din multimea de halate albe, imi ajung degetele de la o mana sa ii numar pe profesionistii care nu erau hulpavi si nesatuli….ma bucur enorm cand vad ca justitia a ales in sfarsit sa ii mai culeaga pe cei ca ei si poate , de ce nu, sa apara sansa si pt cei care chiar invata

  11. Cam trist. Cei mai afectai sunt cei din familie. Baiatul, student in Anglia, sotia medic la Cuza-Voda, maternitate. Paduraru si-a ranit astfel, familia…

  12. Dard,nu vorbi despre lucrurile pe care nu le cunosti.Am dat examen cu Paduraru si am trecut si eu si colegele mele,fara ca vreuna din ele sa se culce cu el…si asa se intampla de ani de zile.Nu zic despre Paduraru ca ar fi altceva decat o scursura pentru ca a cerut asa ceva,dar te-ai gandit o secunda ca fata aceea este o PROASTA?Zic asta pentru ca doar cei care sunt INCOMPETENTI platesc examene si se vand pentru o nota,fie ca este vorba de Anatomie sau orice alt obiect.Paduraru nu a cerut niciodata bani sau favoruri sexuale celor care nu au parut ca le ofera pentru a trece examenul.Cat despre problemele tale cu sistemul,nu isi au locul aici.In plus nu te obliga nimeni sa dai bani la medici.Ai incercat o reclamatie la Colegiul Medicilor????Cat despre “stropul de viata” tin sa te anunt ca avem una dintre cele mai mari mortalitati a bolnavilor de cancer pentru ca acestia nu dau importanta simptomelor pe care le au si vin cu tumori imense la medic si dupa aceea se plang ca o sa moara(vezi cazuri cu tumori de 10-15Kg operate in Romania,etc.).

  13. Eu sunt studenta la stomatologie..la umf iasi.mafie ca aici,zau de am vazut…la unele materii,poti sa ii inveti de 10 cu plus…cand te duci sa ti vezi nota..hop,ce sa vezi?ai picat sau mai rau..ti a pierdut lucrarea sau iti zice ca ai luat 2..pe bune?! Si uite asa mai dai o data examenul..si ghici ce?iar se repeta istoria…si tot asa..pana ajungi sa cotizezi..si vrei nu vrei,mergi cu carnetelul si cu fila de 100(euro) in cel mai bun caz…asta se intampla la madam dorobat si cu barbat su…era lege:dai,treci.nu dai..pa,la revedere! Si crede ti ne pe toti..poate nu invata unu,si pica..poate doi..dar tot anul?nu cred ca eram atat de incompetenti incat sa nu putem invata 20 de subiecte la boli infectioase sau la anesteZie generala…dar degeaba.si macar de ar fi singurii care procedeaza asa…din partea mea sa putrezeasca in puscarie! La cata spaga au luat…am facut un calcul:familia lor lua aprox 90 de mii de euro pe an,numai de la studenti..caci predau la anul 2,4,5 si 6…numai de la studenti!!! Pe an!!!! Da nu i mai satura dzeu??? Plus ca in afara de studenti…mai veneau si pacientii care trebuiau si ei sa cotizeze..ca de,asa i sistemul…plus…salariile pe care le aveau…

  14. si unele examene le pici,nu pt ca esti incompetent.ci pt ca nu cotizezi.simplu.daca erai incompetent,poate nu treceai de primul an la medicina.ca la admitere,intr adevar ia orice prost.multi intra la umf,dar nu toti termina.si ca sa ajungi aproape in an terminal,nu cred ca inseamna ca esti incompetent/prost/nu inveti.parerea mea..

  15. Pentru aia care sustine ca a trecut examenele pe bune.
    Nu stiu de victima lui Paduraru daca este o proasta, in schimb tu ragi de atita imbecilitate.
    Sa faci reclamatie la Colegiul Medicilor condus de Astarastoaie? ??Timpito, ce esti. Cind ai un bolnav incurabil si esti strins cu usa nu-ti mai arde de acte de justitie, ci dai bani ca n-ai incotro. Anul trecut Socolov a nenorocit o pacienta, care a fost hotarirea Colegiului in cazul lui, cretino? Nu cred ca ti-ai trecut examenele pe merit dupa imbecilitatea ta evidenta. Ai scapat de avansuri pentru ca esti vreo sluta cu pilozitate excesiva.

  16. cristi,vita incaltata,esti la Medicina cumva ca sa-ti dai tu cu parerea????Despre Stomatologie este exact asa cum zice no name,eu vorbeam doar despre MG(Medicina Generala-nota pt cristi care este prea bou sa inteleaga)

  17. Si da, ca sa-ti raspund…ce caz ai vazut tu finalizat bine in urma reclamatiilor…nici macar ala cu penisul taiat nu a avut castig de cauza….si ca sa-ti raspund, tumora era mica , atat de mica incat primul chirurg …ups, a ratat-o la prima operatie …doar cu jumatate de cm, asa ca, alti bani, alta distractie, alt chirurg,alta suferinta, alte plicuri…, atat de mica incat un alt medic nu a vazut-o la colonscopie….nu-mi vorbi mie ca si cum as fi o tata maria care a asteptat sa-i creasca 20 de kg in abdomen, sunt erori medicale comise de cei ca tine, iar cei ca mine nu au nici o sansa de a le dovedi, stii f bine asta……cand ai o tumora de 1 cm, la colon, unde sunt cele mai mari sanse de supravietuire,descoperita pt ca am fost prevazator sa-mi fac an#lize desi nu pt ca avea simptome si mori efectiv in chinuri, nu poti decat sa-i urasti pe cei ca tine ….
    si da, esti toanta draga mea pt ca daca nu platesti , la unii medici nu intri pe masa de operatie si simti cumviata celui drag se scurge printre degete, aproape poti mirosi moartea in ochii celui drag , strigatele lui pt viata, iar tu intalnesti oameni ca tine, sunt convinsa ca esti unul dintre ei….sper doar sa va culeaga din spitale, sa ramana cei care merita, daca s-ar putea ca pacientii sa dea note care ar contribui la salariul vostru, tare bine ar fi…eu as fi in stare sa dau nota 10 pt un profesionist bun dar in acelasi timp sa ii dau nota 2 pt atitudine daca asta merita…asa ar afla lumea daca esti jigodie sau nu…asa ar afla toti, fara reclamatii ,care sunt medicii de 10 pe linie, si care ar fi hraparetii.si ticalosii ..iar tu daca te lauzi public ce fata de nota 10 esti e clar ca nu a fost pe merit, cei ce obtin note pe merit sunt modesti, nu flutura steagul, ata o fac doar parvenitii si profitorii…Nu-ti doresc sa ai 2 bolnavi de cancer, nu-ti doresc sa ai nici macar unul… iti doresc doar sa primesti ce meriti in momentul in care ai in buzunar un plic pe care nu il meriti si pe care nu l-ai refuzat…moarte celui drag mie e prea recenta ca sa nu ma bag ,,ca musca in lapte”…

  18. Iar cu plicul in buzunar, cand vei fi prins/prinsa pbil vei spune ca cei cu violul….pai ea a vrut…
    Nici un pacient nu-si doreste sa va umple buzunarele, de cele mai multe ori medicii conditioneaza actul medical, despre asta e vorba…si daaa, iti doresc si eu, ca si drd, sa fii prins/prinsa cu plicul pe care nu il meriti dar din care pbil te infrupti mereu cu bucurie spunandu-ti linistita…eu nu am vrut , pacientul m-a obligat…

  19. de ce comenteaza toata lumea despre ce scriu unii si altii in coment-uri nelegate de subiect?dard se baga ca musca-n lapte vorbea initial despre experienta ei/lui cu Paduraru inainte sa manance rahat despre altele.Ar trebui vorbit doar la subiect aici,iar subiectul era handicapatul de Paduraru,nu problemele voastre.

  20. Va certati ca idiotii. Situatia se va schimba in vreo 10 ani de acum, cand viitorii medici isi vor aminti ce inseamna sa platesti de esti bun sau nu. Sau poate vor considera ca e randul lor sa ia si sa ramana niste epave tinere tributare experientei.

  21. Tot pentru handicapata cu nota 10:
    Oligofreno, atitudinea mea este cauzata de rahatul pe care- halesti cind spui ca-i vina bolnavilor ca n-au venit mai repede la medic si ca au dat spaga. Da, fara spaga, putini sint doctorii dispusi sa te bage-n seama, urduroaso. Toata lumea stie asta, lectii sa-i dai ma-tii cind o avea nevoie urgenta de spital. Paduraru nu te-a trecut pentru ca esti desteapta ci pentru ca nici macar pe un bosorog ca el nu l-ai interesat. Esti atit de balciza incit nici nu s-ar fi descheiat la prohab in fata ta. Pina si un obsedat sexual batrin are standardele lui si tu esti cu mult sub ele, pocitanie idioata!

  22. Mr Freeze , uite ca i-am raspuns si la subiect. Nu a sicanat-o paduraru pentru ca nu l-a interesat s-o cracaneze. Multumita toata lumea de explicatie?

  23. Iar subiectul e acelasi….oameni ca paduraru modeleaza viitori medici…ca atitudine. Si nu numai, el promoveaza viitori medici care habar nu au medicina pt ca au promovat prin alte metode dar doctori care care vor spune mereu….eu am avut 10…sau opreste drumul unora cinstiti care nu accepta prostitutia in numele stiintei…si astfel ajung oameni ca ei sa nenoroceasca pe altii in spitale….da, poate nu era chiar subiectul dezbaterii, eu doar m-am bucurat ca sunt culesi oameni ca paduraru… pt ca ei inflenteaza negativ viitorul si soarta multora, a viitorilor medici, al pacientilor.Am scris din perspectiva unui pacient batjocorit de oameni identici cu paduraru dar si din perspectiva unei mame de studenti.Este foarte usor sa spunem ca sistemul este la pamant…dar noi toti suntem ,, acest sistem”, chiar si prin tacerea noastra suntem vinovati…un singur om nu poate face nimic, reclamatiile? O gluma buna… Studentii,prin organizatiile lor ar trebui sa ceara fise de evaluare nenominale si obligatorii pt profesori…cu intrebari de genul ,,preda profesionist…solicita favoruri materiale…solicita favoruri sexuale…conditioneaza promovarea…promoveaza nepotismul…etc.Daca exista un student care nu invata si da aviz nefavorabil acelei fise , nu va putea influenta rezultatul pt ca vor fi ceilalti care il apreciaza pe profesor. Si in spitale ar trebui sa existe aceleasi fise…nenominale pt a nu fi razbunari…Sut convinsa ca se pot schimba multe lucruri in bine, si aaaaa, am uitat sa mentionez , am intalnit vreo 2_3 cadre medicale extraordinare, nu toti sunt idioti. Drbd

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.